Gå til innhold

Hva slags sperre er dette???

Ranger emnet

'67 144

Anbefalte innlegg

På forumet her er det garantert folk som har mere greie på diff-sperrer enn meg.. ;-)

Denne sperra fikk en kompis med på kjøpet av ett Amazon-prosjekt.

Eneste han fikk vite var att sperra er til Volvo-aksel.

Amazonen er solgt videre, og jeg skal muligens bytte til meg denne sperra.

Noen her som veit noe om hva slags type sperre dette er utifra bildene? Står vistnok ingenting på selve huset.

Volvo pleier da å være ivrige på å skrive VOLVO på alt de setter fingra i, så jeg er litt usikker på om det kan være ei org.sperre, men hva veit vel jeg...!?

DSC00757.jpg

DSC00758.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke sett den med egne øyne selv jeg, så jeg er slettes ikke sikker. På rally.no-forumet var det en som sa att det ligna på ei orginal Amazon-sperre, men jeg har rett og slett ikke peiling altså..

Jeg å syns det ser ut som planethjul inni der, men om det faktisk ER planethjul kan det ikke være sperre da, eller?

Er jo mange forskjellige patenter på sperrer, så.....

Har ikke plukka bakakslinger i biter før jeg, men jeg har da sett inni ei og annen ei.. Sitter planethjula inni ett slik hus som dette orginalt på Volvo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får krysse fingra og håpe på det beste ;-)

Kom forrsten til å klikke meg inn på linken din jeg (Sportsbillosjen)

Sendte sporenstreks en mail "søknad" om å bli losjemedlem jeg.. Hehe Har leita lenge etter noe tilsvarende, men aldri funnet noe.. Men, det der s absolutt bra ut! Er du medlem der du, eller?

Min 144 er ikke akkurat no "Sportsbil", men..... Lov å prøve seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...