Gå til innhold

Bilen min er Tørst på vann

Ranger emnet


matslukas

Anbefalte innlegg

Hei!Skriver på vegne av en kompis som har en 2000 mod volvo V70 2.0T.Bilen hans drikker en del kjøleveske(ca1,5 liter pr 1000 km).Det er ikke vann i olja,ikke olje eller avgasser i kjølevannet,ikke lekasje inn ved varmeregisteret ikke ute i motorrommet ved vannpumpe,ekspansjonstank eller andre slangetilkoblinger.Har demontert turboen for og se om det kunne komme noe den veien.(da jeg hadde en sprekk på min egen som forårsaket kjølevesketap)Det er heller ikke noe unormalt trykk i kjølesystemet.Har skrudd ut alle pluggene og ingen av de ser noe spess renere ut en de andre.(vasket)Så det tyder ikke på at det går vann til forbrenning.Håpløst tillfelle dette her.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vannpumpa som kanskje lekker. Den er nok så liten at du ikke ser den.

 

Bilen min mista også kjølevæske. prøvde først å skifte lokket på ekspansjonstanken, men det hjalp ikke. etterhvert ble lekkasjen større og mer og mer vann måtte etterfylles. skifta vannpumpa og da ble det tett!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vannpumpa som kanskje lekker. Den er nok så liten at du ikke ser den.

 

Bilen min mista også kjølevæske. prøvde først å skifte lokket på ekspansjonstanken, men det hjalp ikke. etterhvert ble lekkasjen større og mer og mer vann måtte etterfylles. skifta vannpumpa og da ble det tett!

 

Ok,jeg får vel hive bilen opp på bukken igjen å la den henge der å gå ei stund.Tørke helt rent rundt vannpumpa og se om det kommer noen dråpar etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tetninger til vannpumpa og pakningene rundt sylinder-blokka.

 

Jepp sjekket:Kjørte bilen mens den hang på bukken i 25 min tid,kan ikke se en eneste vanndråpa ett eneste sted,men det er jo ikke mye med 1,5 liter vann på 1000 km så det er mulig det fordamper før jeg kan se hvor det kommer fra.Tok en test hvor jeg satte trykk på hver sylinder gjennom tennplugg høla for å se om det gikk noe trykk ut noen sted,men det virker så tett som det skal være.(køddent å dreie motoren rundt for å få alle ventilene til å være stengt samtidig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår