Gå til innhold

motorstyrings spørsmål

Ranger emnet


sindrulf

Anbefalte innlegg

takk for at dere gidder svare allesammen,

men jeg må bare fortsette og grave.

 

du sier at også de selvlærte motorstyringene begrenser seg.

hvorfor det ?

 

og hvorfor bruker de (motec og gjengen) ikke luftmasse, lamda og bankesensor, men map sensor?

når man skifter manifold, til en som flower mer, trenger ikke trykket nødvendighvis stige, det flyter bare mer oksygen gjennom.

dermed skjønner map'en ingenting, mens luftmassemålern er i full gang med å gi beskjed til sjefen om at det flower mer bensin.

 

sjefen skjønner da at dysene må ha lengre åpneperiode slik at det blir riktig blandingsforhold, og den nye manifolden er utnyttet til fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Feks. i S14 henger motorstyringen med til endringer som gir opp til omtrent 300hk trur jeg (rett meg hvis det er feil.)

 

Det er ca korrekt.

Ved omtrent den effekten er dysene ca slutt og luftmassemåleren går i peak. Dvs signalet går i 5V, og vi får fuelcut. :mad:

 

Men det er som du sier, motorstyringen i S14 er ikke basert på en 'chip' som kan byttes ut, men beregnes sanntid av en Motorola 16bit prosessor. :cool:

http://www.200sx.org/ecudata.html#N1

 

Ulempen er som jeg sa, den kan ikke chippes, men man må til med standalone ECU eller en piggyback/tilleggsECU.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår