Gå til innhold

Isolering av 240 fra 77

Ranger emnet

Gjest mathiman

Anbefalte innlegg

Gjest mathiman

Hello folkens

Jeg prøvde meg med denne tråden på 200-forumet, men der var det lite napp, så jeg prøver meg her.

Skal isolere en 244l fra 1977 (lydisolering) og derfor har jeg noen spørsmål.

Hvilke matter?

-Har hørt at Vibroplast skal være veldig bra og enkelt å jobbe med, noen andre anbefalinger?

Biltemamattene er vel relativt dårlige, eller?

Isolering i dører!

-Det er en plastduk bak dørinnredningen, hva slags isolasjon tåler vann? Skal isolere I døra, og ikke foran plastduken.

Varmepistol?

-Skal jeg bruke varmepistol når jeg skal forme mattene?

Tips og triks?

-Har dere noen tips og triks på lur, så hadde jeg satt pris på en PM e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips å å kjøpe ganske mye dempematriale slik at du kan dempe så mye at du får ordentlig ro i sjela.

åsså må du prøve å få tak i en SOLID porsjon med tålmodighet og en 12-13kg med albuefett

Jeg har hatt litt kødd med at slike tynne matter ikke havner helt der de burde. Hvis man ikke knar plata ordentlig på plass så kan du få en klikkelyd på steder hvor plata ikke er klistra ordentlig på. Den sitter jo fast, men på enkelte plasser så ligger den så nærme det du skal dempe at den lager lyd når du dunker i nærheten av et slikt omeråde. Så det er rett og slett dempematta som lager lyden :wonder: and thats no good now is it?

Ellers er det å ta seg god tid.

Jo åsså ærre TOTALY verdt det!:partyon:

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider