Gå til innhold

min 242 77mod.

Ranger emnet

Masus

Anbefalte innlegg

tenkte at jeg skulle prøve å lage en tråd om min volvo 242 77mod... har nettopp registrert meg her på bilforumet, og er heller ikke noe data geni akkuratt, så det blir som det blir..

da jeg kjøpte bilen, var den nedplokka.. innvendig var det innsatt dash fra nyere 240, som var delvis tillkoblet.. men ellers helt ribba innvendig.. utvendig var pussinga påbegynt, å hele fronten var tatt av.. tror han som hadde bynt på bilen hadde i tankene å sette på front, å ræv fra nyere 240..

men de bynner det jo og bli ganske mange av, så jeg tenkte å beholde ræva, og sette på gammel type front igjenn..

det var påmontert servo tannstag..det var ikke motor og gir..

men siden dette er ett lavbudsjetts prosjekt, og jeg ikke har så mye erfaring med bil ennå, så blir d ikke akkuratt noen racer bil i første omgang..

Dette er gjort nå:

*sveisa rust, var ikke allverden å finne egentilg.. men har bytta ut reservehjulsbrønnene.. siste 30cm av dørstokkene, de dro jeg litt ut på slutten, legger vell ikke merke til det visst man ikke er klar over det men.. var også 2 små hull i gulv..

*flidd opp motor,(b19 forgasser) og malt den..

*satt in motor, gir , akslinger osv..

*satt på fangere fra den nyere typen, kortet inn stagene på bakfangeren..

*skjerm blinkers fra nyere typen..

*lakkering..

*har satt inn "trådløs" bakrute, og åpningsbare sideruter..

er vell noe mere også, men husker ikke nå..

her er et bildet av bilen når jeg hentet den:

Bilde005.jpg

her er noen bilder av hvordan den er nå:

CIMG0069.jpg

CIMG0070.jpg

skriv hvis det er noe dere lurer på..tar gjerne imot tillbakemeldinger/tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

enten så er verdal veldi stort, eller så digger dere volvo der oppe;) og bilen din et intet untak, 242 er ein konge bil:D og din gjør ikkje akkuratt mitt problem med å sygle etter 242 mindre;)

store planer for bilen eller?

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten så er verdal veldi stort, eller så digger dere volvo der oppe;) og bilen din et intet untak, 242 er ein konge bil:D og din gjør ikkje akkuratt mitt problem med å sygle etter 242 mindre;)

store planer for bilen eller?

hehe.. det er ganske stor innteresse for volvo her ja :)

har ikke store planer med det første nei.. blir vell å få skilt på den til våren kommer.. så blir det vell kanskje 230fk/ft til sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen så flott bil :) skal ikke mye til som jeg sier ;) mangler litt mer senk bak og motor så er den knall :)

hyggelig at du synes den er fin da:)

den skal vell litt ned bak ja, men fram må den opp litt.. går ikke å svinge me de felgene.. å fjærene som står på nå er vell ikke akkuratt noe å stille opp hoss biltilsynet med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider