acoupe Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 hei, Jeg har satt potte på hver side bak på min skoda octavia stv. Er en liten 1.6 sr motor bare, men jeg har juster pottestørrelsen etter det :) Greia er, at når det er kaldt så blåser det jo litt røyk ut av eksosanlegg, men pga måten jeg har sveiset inn røret på eksosanlegget som går ut til siden hvor det orginalt ikke er potte, så blåser det ikke så mye røyk ut av denne siden. Synes dere det er teit/harry/rånete??? Det kommer like mye trykk og lyd ut av begge pottene, men det ryker vesentlig mer ut fra siden det orginalt er potte. Jeg sveiset rørkoblingen til siden det orginalt ikke er potte, som et T-rør, ikke Y-rør. Dette pga at jeg et t-rør er enklere å få til for en amatørsveiser som meg, og at det ble fysisk enklere å trekke rør da. Om potte på hver side er kult eller ei handler IKKE denne tråden om :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Hvis dette ikke er overdrevet, og ikke passer på bilens utseende, er det ikke harry, mener jeg. Nyere Mazda 626 fikk (heldighvis) en ekte potte på sin andre side også tilslutt, de første hadde kun på ene siden, og fake på andre. På den er det jo kjempefint. Kom med bilde da:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Synes det ser dumt ut med eksos bare ut det ene røret ja. Ser mange audi a4'er feks som bare har eksos ut ene siden, "wannabe's" tenker jeg. Men folk får gjøre som de vil Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Det vil vel se litt dumt ut at det ryker mer ut fra det ene røret ja, viser litt mer at det ikke er originalt. Vet du ikke spurte om det, men; To potter er vanligvis et tegn på at det er en bil med ett av de større motoralternativene, på en 1.6 liter vil det bli litt "all show, no go" Men at det ser bedre ut med symetri skal jeg si meg enig i ;) Men hvorfor bryr du deg? Det er din bil, og du skrev vel at det bare er noen ganger at det ryker synlig ut, legger nesten ikke merke til det da ;) Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Ja det er derfor jeg lurer, for når folk ikke vet det kommer både like mye lyd og trykk fra den potta, tror de den bare er der til pynt. Men de tar jo da skammelig feil så..hehe Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Det vil vel se litt dumt ut at det ryker mer ut fra det ene røret ja, viser litt mer at det ikke er originalt.Vet du ikke spurte om det, men; To potter er vanligvis et tegn på at det er en bil med ett av de større motoralternativene, på en 1.6 liter vil det bli litt "all show, no go" Men at det ser bedre ut med symetri skal jeg si meg enig i ;) Men hvorfor bryr du deg? Det er din bil, og du skrev vel at det bare er noen ganger at det ryker synlig ut, legger nesten ikke merke til det da ;) Man ser det ganske godt hele tiden så lenge det er litt kald ute :) Bryr meg forsåvidt ikke, jeg liker hvordan det ser ut og hvordan lyden ble. Men litt gøy å høre hva folk mener ;) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Hvis dette ikke er overdrevet, og ikke passer på bilens utseende, er det ikke harry, mener jeg. Nyere Mazda 626 fikk (heldighvis) en ekte potte på sin andre side også tilslutt, de første hadde kun på ene siden, og fake på andre. På den er det jo kjempefint. Kom med bilde da:) Er så absolutt ikke overdrevet, og jeg synes det ser helt fint ut :) Kan gå ut å ta ett bilde nå jeg. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 jeg syns det er harry, faktisk noe av de styggeste jeg vet om, ikke ta det vodnt ment. Men stikk til en som kan sveise, og be dem sviese et Y-ledd, og så mekker du det til hjemme. Da vil det ryke like mye fra begge røra. Kan vel ikke koste mer enn 300kr elns for et skikkelig y-ledd? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Synes det ser dumt ut med eksos bare ut det ene røret ja. Ser mange audi a4'er feks som bare har eksos ut ene siden, "wannabe's" tenker jeg. Men folk får gjøre som de vil Eksosrøyken/dampen går den letteste veien, selv om det er 2 uttak bak. Da det ene uttaket er kortere enn det andre. (Som regel) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 jeg syns det er harry, faktisk noe av de styggeste jeg vet om, ikke ta det vodnt ment. Men stikk til en som kan sveise, og be dem sviese et Y-ledd, og så mekker du det til hjemme. Da vil det ryke like mye fra begge røra. Kan vel ikke koste mer enn 300kr elns for et skikkelig y-ledd? Lov å ha egne meninger :) Jeg klarer nok å få til ett y-ledd, og det kan hende jeg fikser om til det i sommer hvor det blir mer behagelig å drive under bilen. På den tiden har jeg sikkert blitt litt mer dreven på svesingen og :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Et y ledd er vel ikke et problem? Kunne du ikke bare kjøpt en eksos del som går fra ett rør til 2? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Et y ledd er vel ikke et problem? Kunne du ikke bare kjøpt en eksos del som går fra ett rør til 2? ordner nok ett slikt y-ledd. Jeg tenkte å få tak i ett slikt rør, men de jeg snakket med måtte bestille opp, så da tok det noen dager. Og jeg hadde dessverre ikke "noen dager" til disposisjon :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 tror jeg sa det litt feil i stad... Mente selvsagt at når det ryker fra bare det ene røret at det blir harry, ikke det å ha 2 eksos potter når det er ikke orginalt. ;) Ordner du et y-ledd slik at eksosen blir like lang etter y-leddet så vil du få like mye røyk fra begge pottene og lik lyd. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Det så mange glemmer når de plasserer slike doble rør, er at eksosen velger letteste vei ut. Så om dette ikke er gjort originalt i starten av anlegget, vil "alltid" eksosen ta kjappeste vei ut. Teknisk synes jeg dette er harry om det ikke har noen nytteverdig funksjon. Utseendemessig kan dette bli veldig tøft, men i de aller fleste tilfeller feiler slike ting totalt. Sleng opp et bilde. Det burde være bra. Jeg kommer til å dømme både deg og bilen din ut fra det ; ) Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Var det ikke slik på gammel Boble da den hadde to eksosrør og, at det var mer eksos fra høyre enn venstre rør tro? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg