Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet


remster

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by remster

er nok den hemmelige pakken det ja Rage. men, vet ikke noe 100% før pakka ligger på posten. så hemmelig forblir det :D

 

Fnis :D

Får satse på at det blir bra. Begynner å ta seg opp nå, blir kult å se hva du finner på i løpet av vintern (selvom jeg vet det meste fra før) ;)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

Bremseslangene til bremsekaliperene bak på Audi FWD 2002mod skal vist passe på G4 calipere bak og bremserør\slangene fra G2.

 

 

de sier så.,men problemet er at de nummerne vi har fått fra usa på disse ikke finnes i de europeiske basene. så legger jeg dette over på clutch og brems til å finne ut av. regner med at de klarer å finne en løsning. de ringte meg i 2 tiden i dag og spurte litt og sa de skulle ringe opp igjen. regner med at jeg hører fra de i løpet av morra dagen :D da blir det ombygging over helga.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

Det er sant, men eneste tallet som er forskjell er det tredje siste tallet, 8 , det er nr 7 i min etka, kan jo være en trykkleif ute å går.

 

det kan hende. får jeg ikke svar fra c&b før tolv i morra ringer jeg de. har du det nr du mener er riktig lett tilgjenngelig?

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka med clutch og brems nå. de har den dårligste servicen jeg har vært borti på lenge. karen ble rett og slett sur i tlf da jeg spurte om han kunne sjekke etter litt nøyere. ble til at jeg ringte møller og oppga nummerne som du hadde trra. de skulle bestille opp slangene og de regnet med å få de på mandag. så da får jeg se nærmere på saken da. nå tar man seg snart helg og pilsen skal kjøles. alt som gjelder bil blir satt til mandag. nå skal man kose seg med kald pils og gode venner :D

 

Ha en fortreffelig helg alle sammen.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra, *ta en liten dans* :titties:

 

var og henta bremseslangene/røra hos Vw mandag morgen, fant egentlig fort ut at disse hadde noen helt feil vinklinger i forhold til orginale rørene som satt på golfen. doh tok en liten tur på omk på kvelden mandag og prøvde meg fram litt, siden rørene er såpass mjuke som de er og ikke var alt for ille. tenkte jeg som så at jeg kunne like så godt bare prøve å bøye de til. ryker de så får jeg heller tess til å endre selve slangedelen, bøyde og bendte som en helt. fikk til en ca ok passform sånn uten større problemer. men ble til det på mandagen.

 

Tirsdag kveld. full gass rett ned på omk og inn. hmm. veldig fullt her. tja. vi flytter vekk rally einsern og trøkker oss inn, under med jekken og få bilen opp på et bar bukker. trangt som faen. men bremser. det skal vi bygge om. starter med å demontere de gamle caliperne. de sklir rett av og alt ser herlig ut. så skal man ta av de gamle bremserørene. her var det trangt her. FYTTI angry , men med fem minutters banning og slåing av fingre så kom de av. så var det bare å tilpasse ferdig røret så slangen traff fint i forhold til caliperne. akkurat passe lengde på alt sammen. monterte sammen og alt sklidde rett på plass. deilig. :D:D:D:D

 

monterte så andre siden. noe trangere der. men gikk helt greit. fikk hjelp av joarek til å holde røret mens jeg stramma så ting gikk greit til slutt. takk pus. :op takk også for hjelpa med å lufte bremsene.

 

konklusjon i hvertfall er at det ikke er store problemer med å bygge om til 4'er calipere på golf 2. noe tilpassing av rørene fra audi men tar man det rolig så lar det seg gjøre uten større problemer. desverre glemte jeg å ta bilde av rørene før jeg bøyde de til. så vanskelig å se hvor mye jobb det var. brukte vel ca en time totalt på å bøye og rette rørene for å unngå at de knakk.

 

i det store og hele brukte jeg vel litt over fire timer. hadde brukt mye kortere tid hadde jeg hatt hele bilen i lufta istede for bare ræva :oP men, koste meg for det. fikk lekt meg med håndbrekket istad for første gang på et og halvt år. og det var like morro fortsatt :op.

 

slenger ut de bildene jeg huska på å ta i hvertfall. må av med hjula igjen for å få stramma til brekket skikkelig. prøve å huske ta bilder av andre siden da.

 

EDIT: fortsatt problemer med hjemmesideplassen. så bildene blir store noen uker :p

 

:dude:

 

gamlebremser0r.jpg

gamlecalipereognyebremser0r.jpg

nycalipermontert.jpg

nyebremser0ret.jpg

nyebremseslangen.jpg

 

her var det trangt

 

trangt.jpg

 

eneste bilde fra venstre siden.

 

andresiden.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri tid til å stikke på høggern.jobber jo fra ni hver dag så å si. derfor jeg tenkte at en snill jævel som hadde sveivmekanismen liggende kunne donere denne til jeg fikk ordna og lakkert 88 dørene mine.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla remster.

de caliperne du bruker, er det samme hvilke du bruker fra golf 4? ell en spesiel årsmod og motor?

sjekket litt opp idag, 1715 pr. stk nye på auto... 2000mod.

315 pr. stk for rør...

 

trur du det er lett å få tak i brukte calipere?

eller så kjøper jeg nye, får jo en grei pris siden jeg jobber på As auto.

skulla ha fiksa håndbrekket jeg også, så jo helt greit ut!

 

Hilsen tidligere vagteam medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla remster.

de caliperne du bruker, er det samme hvilke du bruker fra golf 4? ell en spesiel årsmod og motor?

sjekket litt opp idag, 1715 pr. stk nye på auto... 2000mod.

315 pr. stk for rør...

 

trur du det er lett å få tak i brukte calipere?

eller så kjøper jeg nye, får jo en grei pris siden jeg jobber på As auto.

skulla ha fiksa håndbrekket jeg også, så jo helt greit ut!

 

Hilsen tidligere vagteam medlem.

 

jeg gav 1500 for to brukte, fra en 98 gti 20v.. og måtte bite i det sure eplet og kjøpe to bremseslanger fra møller i dag til ca 600 kr for begge, siden det var et større helvette enn først antatt å finne en nippel som passet ned i caliperen. ut over dette er det en easy swap, så fremt brekkwiren din ligger på rette sida.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår