Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

I dag var det på tide å gjøre litt med bilen igjen. Er tross alt bare 16 dager igjen til BugRun

fant ut at visker armene mine hadde sett bedre dager. og bakrevisker var det ikke noe håp for. denne skal fjernes totalt og hullet skal sveises igjen. i mellomtiden fjerner jeg hele visker armen.

De framre derimot skal få lov til å sitte der en liten stund forover. i hvertfall til budsjettet tillater andre ting.

litt bilder av før og under + etter. viskerf0r.jpg

viskerpussa.jpg

viskergrunna.jpg

viskerlakka.jpg

tok en liten runde rundt bilen og så at potta mi så veldig sliten ut.

Tok en liten prat med Bo (xer) etter at vi fiksa tåkelys til han og han hadde en tube med autosol liggende. aldri testa dette stoffet før så jeg fant fram en gammal t-skjorte som var moden for søpledunken og kasta meg over med stort pågangsmot. etter ti min så skinte pottene som aldri før.

Før:

pottaf0r.jpg

Under:

pottahalveis.jpg

og ferdig:

pottaferdig.jpg

pottaferdigavstand.jpg

Det var alt jeg rakk i dag i hvertfall. småting men tar litt tid. i hvertfall å få pussa de fordømte viskerarmene.

tenker det blir litt mere småfinish etter hvert som jeg kommer over ting. har fri til neste uke så da tenker jeg prøver å få gjort litt.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

I dag fikk jeg endelig bytta fremre calipter, den har sliti helt siden 1 mai. bare hengt på og laget problemer.

er veldig klar for bugrun nå.

blir vel ikke gjort stort en en skikkelig vask før man kjører til sverige.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

I dag fikk jeg endelig bytta fremre calipter, den har sliti helt siden 1 mai. bare hengt på og laget problemer.

Her er bilder jeg tok...

Gamle brems:

Remster-brems1.gif

Gamle brems 2:

Remster-brems2.gif

Nye:

Remster-brems3.gif

Knipsa ikke bilder etter du hadde fått dem på da :(

Håper du kom unna problemene du har hatt nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joarek

Knipsa ikke bilder etter du hadde fått dem på da :(

Håper du kom unna problemene du har hatt nå:)

tenkte jeg skulle ta noen bilder før jeg lakkerte de uansett.

problemene er borte såvidt jeg merker i hvertfall. og det er faen meg digg. får satse på at vi får start på gluffen din snart og. sjekke dysene dine i hvertfall. tar en tur innom motorsenteret i kveld såfremt det lar seg gjøre.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var man på motorsenteret i dag og gikk over calipterne med et par strøk lakk. så ikke så pent ut. og den nye caliptern foran var jo også lakkert i gull. så det skjærte litt. tok "noen" bilder.

venstre foran og bak ulakkert.

venstreforan.jpg

venstrebak.jpg

høyre foran og bak ulakkert.

h0yreforan2.jpg

h0yrebak.jpg

venstre foran og bak lakkert.

foranvenstrelakkert.jpg

venstrebaklakkert.jpg

høyre foran og bak lakkert.

h0yreforanlakkert.jpg

h0yrebaklakkert.jpg

og hvordan det så ut med venstre forhjul på. litt lakk på skiva men det var borte før jeg fikk kommet meg ut av verkstedet.

venstreforhjul.jpg

kjeda meg og tok et lite bilde inn i potta mi og. litt rustete men fortsatt fin.

pottene.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var man og skrudde litt igjen i dag da. var en runde på høggern og fant noe jeg egentlig ikke har sett før. men vil tro at dette ikke akkurat er ekstra utstyr da det satt i et par rimelig gamle slitne små golfer.

men det jeg fant i hvertfall var askebeger og sigarett tenner til å ha der de midtre orginale luft utblåsene sitter på golfen.

siden jeg ikke har askebeger i midtkonsollen og egentlig bare trenger en sigarett tenner, så skrudde jeg bare ut hele shiten med tilhørende lufte system plast.

fikk også tak i et par bakre dørhåndtak fra en 4 dørs jetta og bygde om disse til å passe framme. så nå blir det dørhåndtak uten lås. men, :( det ene røk rett før jeg skulle montere det. knakk tvert av i plasten. så jaja. får ned og finne en ny. men låser. nei takk.

gamleluftesaken.jpg

askebegermontert.jpgd0rhAndtakutenlAs.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er man tilbake fra turen til BugRun. en tur som absolutt alle som liker vw burde hive seg på. 50 mil er ingenting i forhold til å ha en så morsom helg med andre vw entusiaster. kjørte noen runder på banen men merka fort at bilen trenger sårt bytte av bakre dempere. er også ute etter å få på en ekstra oljekjøler.

vet at 1'er golf gti har en litt annen oljefilter holder en 2'er gti. denne skal visst ha et ekstra uttak til oljekjøler. så hvis noen har en sånn liggende. send over.

fikk også tatt bilen på benken og sjekka hvordan det sto ann i motor rommet. at bilen går greit vet jeg jo. men det er ikke gjort noen modifiseringer innvendig av verken forrige eier'e eller meg.

så såklart jeg smilte stort da benke papirene viste 150,2 bhp. :D:D:D:D:D:D:D absolutt bra.

tok et kjapt bilde av papirene for de som ikke tror meg kan se.

benkingavbilen.jpg

ellers var det mange fete biler på treffet. og inspirasjonen til å gjøre masse med bilen er i hvertfall kommet. så nå blir det spinking og sparing for å kunne få råd til lakkering så jeg får starta på karosseri arbeide.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider