Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sånn, litt oppdatering på bilde fronten. har fått lakka litt bak men trenger mere lakk og en runde til med pussing. blir ikke helt fornøyd. men sånn er det alltid.

har også fått tak i litt koselige deler. rakriste og joarek fant et sett med 88 dører på høggern med elektriske speil også :D de var 99% strøkne. fikk de for en billig penge. De fikk også tak i en tdi framskjerm til meg som jeg skal ta luft rillene fra og sveise over i skjermene jeg har liggende med 3'er passat blinklys i.

Takk til Rune og Jo Are for hjelpen.

Må få en lakkerer til å spraye dørene og skjermene så fort jeg får råd.

slenger ut noen bilder.

fra sveisinga av hullene til emblemene,

bakplatesveisa.jpg

ser at det er litt sparkel på ene hullet her. har vært en tydelig bulk på bakplata som har blitt retta av en tidligere eier.

bakplatesveisavenstre.jpg

bakplatesveish0yre.jpg

bakplategrunna.jpg

så litt sparkel og pussing, fjerna en del rust her og der på kantene og på selve plata under. mye skjult,

rolfpusse.jpg

grunna.jpg

pussaf0rsterunde.jpg

litt lakk må på. men må tas opp igjen uansett,

bakplatefiks6.jpg

fra kappinga av plata,

platekapping.jpg

platekapping2.jpg

Her er bilde av dørene + tdi riller + ene skjermen jeg skal sveise rillene i.

d0rene.jpg

tdiriller.jpg

skjermenh0yre.jpg

mens man venter på at lakk og sparkel skal tørke må man sysselsette seg med andre ting. fant ut at jeg var smålei dobbelt viskere, da jeg har hatt mono visker på de to siste golfene også.

her er en liten oppskrift på hvordan du enkelt lager dette på din egen golf

først tar man armen som sitter på selve motoren og kapper denne.

viskerarmkappa.jpg

sveis inn en 10 mm stor stål bit, (ja den er ikke rett på dette bildet) hammern fikser det meste. :P

viskermekking3.jpg

modifiserer stålet til visker motoren så stagget ikke går borti, og fjerner den siden man nå ikke har bruk for mere.

viskermekking4.jpg

kapper 1 stk viskerarm fra golf og 1 stk fra fiat Uno (evt andre biler som har rett visker arm)

viskermekking6.jpg

tar de delene man trenger.

viskermekking.jpg

og sveiser de sammen

viskermekking1.jpg

så er det bare å montere.

viskerarm1.gif

viskerarm2.gif

viskerarmen som sitter på bilen nå er ikke den som skal brukes. men måtte finne ut om jeg vil ha viskern rett opp eller til siden. ikke helt klar i den saken enda. men syns det passa fint med rett opp i forhold til fargen på bilen og renheten i stilen.

andre meninger tas i mot og vurderes :P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ!! Nå blei jeg sjalu!! Jeg vil også ha elektriske vinduer.

Tror jeg skal gjøre det du har gjort med en org. vindusvisker hvis jeg ikke for kobla Fiat Uno viskermotoren riktig nok hos meg.

Stå på Rolf!!

Jeg kommer en tur innover så lappen og bilen er tilbake :)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

ÅÅÅÅÅ!! Nå blei jeg sjalu!! Jeg vil også ha elektriske vinduer.

Tror jeg skal gjøre det du har gjort med en org. vindusvisker hvis jeg ikke for kobla Fiat Uno viskermotoren riktig nok hos meg.

Stå på Rolf!!

Jeg kommer en tur innover så lappen og bilen er tilbake :)

Elektriske speil.. :o ;)

Eat Sleep Volkswagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Trenger du slik plate for å felle inn firkanta blinklys fra tidlig Golf 3 på andre siden også, så har jeg ei på lager.. :)

har skjermer som er ferdig lagde med 3'er blinkere på begge sider. tok bare bilde av den ene da det er denne rillene skal i.

skal ned til rakriste rundt tre tida i dag og skjære ut litt og se hvordan det blir. sitte og se på www.pajalle.com øker lysten til å gjøre noe med bilen betraktelig. men merker at mine sveise kunnskaper er ganske rustne for tida. men de kommer seg.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var man nede og små mekka litt i dag og. tok siste finish på visker armen, trenger bare handle en lengre visker,

Begynte også på kapping og sveising av tdi rillene. var litt for ivrig med kappinga så to av hjørnene ble det ganske mye jobb med. men ble da brukendes til slutt. skal pusse ned i morra og gå over en runde til med sveise apparatet og så grunne hele shiten. spørs når jeg får lakkert den men, må få lakkert begge skjermen samtidig. liten vits med 3'er blinklys på ene siden og 2'er på andre :p

"bare" 4 bilder i dag.

viskerarmferdig.jpgskjermsveis.jpgskjermsveis1.jpgskjermsveis2.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har i dag finni ut at platearbeider det skal jeg ikke bli. og kant i kant sveis var faktisk noe av det dummeste jeg har kasta meg ut på. fikk det ikke akkurat tett men gikk bra til slutt. etter fire forsøk. har fått grunna med rust behandlings lakk ting. så nå må jeg bare sparkle. fant også ut at skjermen jeg har jobba med er faktisk ganske bulka. så det var jo morro. NOT. men, da får jeg bare mere erfaring med retting. burde bli bra til slutt. hvis ikke kaster jeg hele shiten og begynner på nytt. hehe.

tok et bilde av skjermen når den var grunna.

skjermgrunna.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

oida, en stund siden jeg har oppdatert. merka egentlig ikke hvor mange bilder det ble på siste runden. og det var litt mange. slet faktisk litt med å laste de ned selv :P

Men, har ikke liggi helt på latsiden i det siste. var smålei av steinsprut og sprekt frontrute + rust ved visker og på hjørnet ved vindu. så jeg tok en helg i garasjen hos svigerfar. han hadde det meste av utstyr og god plass.

Fikk hjelp av Telcontar til å sparke ut den gamle ruta. gikk sånn ca i 1000 knas. skulle uansett ikke bruke den mere så jeg ga faen.

skrudde av panseret og visker armatur og starta på pussinga. fant litt mere rust en det jeg var klar over. men ikke noe som ikke kunne fikses. tok også en siste sparkle runde på bakplata da jeg ikke var 100% fornøyd. må bare få på litt lakk og klarlakkert der før jeg slenger ut et bilde av resultatet. har heller ikke bilde av bilen med ruta i. men det kommer. orker bare ikke vaske bilen nå.

vindufiksing1.jpg

vindufiksing2.jpg

vindufiksing3.jpg

vindufiksing5.jpg

vindufiksing6.jpg

vindufiksing8.jpg

var også på mandags meet på macern her på lørenskog, der er det alltid mange ålreite folk å prate med. i dag var det ganske bra oppmøte og mye å snakke om. møtte så etter hvert nitewlkr som jeg hadde avtalt å kjøpe et grenrør av. så nå har jeg alt jeg trenger for å få trimma ut litt mere hester av kjerra. men, mye andre ting som står på prioterings lista når det gjelder penger for tida. så det får nok vente litt. heller ta det i vinter hvis muligheten byr seg. slenger i hvertfall ut et bilde av grenrøret. (ja det er brukt)

grenr0r.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider