Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Rage

Skjer lite med bilen i disse dager skjønner jeg? Hva er neste ut på lista di nå da?

tja, lite som skjer forsåvidt. blir ikke tid, men har bestillt foringer + dioder til dashen. så noe småplukk blir det jo.

har såklart veldig lyst til å overhale motoren i vinter og få satt inn kammene + nye ventilløftere. tikker litt i motoren for tida.

mye vurderinger å ta uansett. de fleste steg videre nå koster litt mere en et par hundre kroner. så blir nok litt sparing før ting skjer.

ønsker om lakkering, justerbart senkesett, motorbygging ++ er jo alltid der. bare lommeboka som ikke helt vil. :P dyrt med leilighet også.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Lite som skjer med bilen for tida. venter på litt småting, var og kjøpte meg nye vinterdekk her om dagen og orka rett og slett ikke slenge felga i boden så de ble montert istede.

et par tre bilder.

rune (rakriste) som linselus på panseret.

forframedrune.jpg

forfra nede. her ser man lakk skadene på forfangern. tenker jeg prøver å få gjort noe med det her til våren. steinsprut i vinter gjør det ikke noe bedre :P

forframotorsenteret.jpg

her er da felga. dette er de gamle sommerfelgene som satt på bilen når jeg kjøpte den.

vinterfelger.jpg

vinterfelgerbakfra.jpg

og et bilde av bakluka. som virkelig begynner å bli spist opp av rust. har en ny en på hånda så blir nok bytta etter litt platejobb. orginal luke er kjedelig :P

baklukemedrust.jpg

da blir det nok stille en stund framover. motivasjonen synker fort når høsten og vintern trykker på. og når man ikke har skikkelig garasje man kan herje i så blir det dårlig med skruing. :(

kommer nok sterkere tilbake når våren kommer

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sam

Hvor har du kjøpt den plastikkproppen som står i viskerhullet på bakluka?

Pene felger, forresten :)

får du kjøpt på de fleste torshov eller bilextra butikker. bare måle dim på hullet og ta den som er nærmest. funker å presse inn en plugg som er 1-2 millimeter større.

Og takk takk. :D

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble den en liten oppdatering alikevel, fikk tak i ny midtkonsoll vet ikke helt opprinnelsen til denne typen. men har sett den på litt ymse modeller av golfer så virker som dette er noe som kom som en "addon" senere. rett og slett en front som settes utenpå den vanlige midtkonsollen og festes etter eget ønske.

Hadde maken konsoll i gamle bilen som jeg fant på høggern her nede. men ikke finni den siden.

Men så visste jeg at Precious hadde en i sin "fine" golf. og da han skulle selge denne var jeg ikke snar om å slå til . fikk til og med diverse brytere og måle instrumenter fra biltema. ( selv om sensorene ikke er med da :P

Blir nok litt mere modifiseringer innvendig i bilen utover vinteren en utvendig.

Har også fått vite i dag at jeg har nå en fin bakluke på hånda som skal moddes og lakkeres. Så hvis noen har bremselys med tilhørende stålplate liggende. gjerne fra almera eller nyere astra. alla de som det er bilde av litt før i tråden så tar jeg gjerne i mot :D

Slenger ut et par bilder av midtkonsollen for de som ikke har sett denne typen før. hva jeg gjør med de to "hullene" vil tiden vise. får se litt ann da jeg ikke er sikker på hva slags måle enheter jeg vil ha der.

midtkonsoll.jpgmidtkonsoll2.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har fått med meg rett, er Votex et firma som opp gjennom årene har laget "original"styling og utstyr til VW, har lest i bilblad at nyere golf 4'rere har hatt Votex-fanger/skjørt/spoilers... Hvilken tilknytning de egentlig har til VW er jeg ikke sikker på. Uansett en ettertraktet og praktisk konsoll du har fått deg!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Hvis jeg har fått med meg rett, er Votex et firma som opp gjennom årene har laget "original"styling og utstyr til VW, har lest i bilblad at nyere golf 4'rere har hatt Votex-fanger/skjørt/spoilers... Hvilken tilknytning de egentlig har til VW er jeg ikke sikker på. Uansett en ettertraktet og praktisk konsoll du har fått deg!

praktisk og fin er den. bruker liksom ikke det store rommet i den vanlige konsollen. og denne er det bedre plass til brytere / målere også. noen småplaner har alt kommet fram og modifiseringer forover vil komme.

Men mye av tiden fremover vil nok bli brukt til å hjelpe Rakriste og motorklubben med å rally rigge einser gti'en :D det skal bli morro.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

praktisk og fin er den. bruker liksom ikke det store rommet i den vanlige konsollen. og denne er det bedre plass til brytere / målere også. noen småplaner har alt kommet fram og modifiseringer forover vil komme.

Men mye av tiden fremover vil nok bli brukt til å hjelpe Rakriste og motorklubben med å rally rigge einser gti'en :D det skal bli morro.

Det liker jeg å høre :) blir ufattelig lærerikt og gøy på isen i vinter :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var nede på motor senteret på onsdagen som var. tømte helt for kjøleveske og spylte ut systemet. var en del guffe som kom ut. greit å få tatt dette en gang iblandt også. tror ikke det har blitt gjort av forrige eier heller ? eller?

Uansett så er kjølevannet klart for vintern. , smørte samtidig opp igjen clutch vaiern mens jeg drev på. så nå hakker den ikke som den gjorde før. mye bedre å clutche.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

klarer ikke å slutte med skruinga selv om snøen har kommet. hadde problemer med alarmen som kobla seg litt inn og ut uten at jeg rørte den. måtte faktisk bryte meg inn i bilen for å få fiksa det. var et par ledninger som ikke lå helt bra + at selve sentralen ble aldri festa når jeg la opp alarmen. lodda de ledningene som jeg fant ut var dårlige og festa enheten. nå funker den 100% og sentral låsen spretter opp fortere en noensinne.

Hadde fortsatt masse ledninger liggende i motorrommet og under teppe etter abs ledningsnettet. noe som irriterte meg en del. fant ut at jeg skulle fjerne dette og gi på med god mot og avbiter :P

Etter en times klibbing og draing fant jeg fort ut at jeg hadde klart å klippe over en ledning som jeg ikke burde :P viste seg at jeg hadde tatt jordinga til sensoren som sjekker trykket i pumpa. denne er ganske vesentlig å ha der siden dette er den eneste sensoren man trenger å ha for at pumpa skal funke fint uten hele abs hjernen og ledningsnett. så man trenger i hovedsak 2 ledninger. en med styrestrøm og en med jording. kunne fjerne et relee og ganske bra med metere ledning :op

Har også hatt en del koblinger liggende i motor rommet som egentlig aldri har gått til noe som helst. så jeg følgte litt ledninger og fant fort ut at de eneste sensorene som var kobla til var en på bensinrøret (ingen anelse om hva denne sensoren er) og den andre gikk til lambda sonden, (som ikke er i bruk da katalysatoren er hul) resten bare lå samla i en strips oppe ved ekspansjons tanken. fulgte ledningene videre og fant under motorstyringa en hjerne ? tror jeg i hvertfall. tok et bilde av den så folk får komme med forslag :P

Satt også i den nye midtkonsollen men må nok modifiseres litt i den. litt småripete bryter plate og de 3 vum meterne fra biltema kommer ikke til å bli brukt. tenker jeg prøver å få laget til en carbon plate eller noe gitter her. just for show. hvis noen har ideer om hva jeg kan mekke kom gjerne med innslag.

slenger ut noen bilder fra gårsdagens jobbing. hvis noen vil ha midtkonsoll med carbon plate og hull til bryter så er det bare å si i fra.

Liten del med ledninger som ble fjerna.

+ ekstra relee som ikke brukes mere.

ledningerresize.jpg

Rotet bak sikringsboksen og ledningsvirrvarret der.

sikringsboksenresize.jpg

"hjernen" med ledninger

ekstrahjerneresize.jpg

bremsekraftforsterkern og deler av ledningsnettet som fulgte "hjernen"

bremsekraftforsterkerresize.jpg

De to ledningene og hvilken kobling man trenger for å beholde elektriske pumpa + hvor den sitter på forsterkern.

sensorkoblingresize.jpg

sensorledningerresize.jpg

sensorresize.jpg

et ryddigere motorrom

motorrommetresize.jpg

og et bilde av hvordan det så ut før. ikke så lett å se forskjellene nå men. litt renere var det da også :P

motorromresize.jpg

Midtkonsollene og den nye montert.

midtkonsolleneresize.jpg

midtkonsollenresize.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider