Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

Og forresten Remster....

Du er ikke annet enn jalla! =P

Var såååå lett og bare å modde baklyktene, uten noe som helst mere kjøping.. Jeg og GTI-R prøvde i går... Og du JUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGER!!!! ;)

Måtte jo legge ut hele jævla lønninga for å ordne det der dah... hehe... neida... men måtte faktisk kjøpe pærer!! =P Riktignok så kosta de 20kr eller no da!! hehehe

Faen å mye rart GTI-R og jeg tenkte om deg i går ass...

Remster er bare jall, sikkert photoshoppa bildene bare for å være jævlig!
Sikkert bare bull shit det han driver med, funker ikke i det hele tatt!
Faen, funker ikke joh.........

Neida Remster, bare blei arj etterhvert i går, NÅ funker det...Nei.... NÅ DA...... Nei!! :) Så til slutt blei det ordning på det! :D

Og GTI-R, takk for en artig mekkekveld! :)

Blir vel sånn baklykt modd snart på meg oxo...

Så Remster.... Takk for en genial idè! :D

her er resultatene:

gti-r.jpg

gti-r2.jpg

Med bremselys, sjekk øya! :D

gti-r3.jpg

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis du sjekker side 4? i denne tråden, så har remster tatt bilde av "prosessen"... det var egentlig veldig enkelt gjort, bare at vi knota unødvendig mye pga en misforståelse. gjør som på bildet, og husk å kjøpe et par ekstra 5w-pærer :D (btw, saturnus-lykter suuuger å modde, fordi du er nødt til å lodde tåkelys-pæra også :op )

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venstrebaklykt.jpg

pæra til venstre:

5w vanlig/21w v/brems

pæra i midten:

5w vanlig

pæra til høyre:

5w vanlig der også. må borres under pæra og loddes fast på Saturnus-lykter, mens Hella-lykter har egen pol som gjør det enda enklere. (jeg var da så "heldig" å ha en av hver :mad: )

kobler du det slik som på bildet med følgende pærer, blir det sånn som jeg har på bildene fred_stian viste over.:cool:

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fred_stian

Og forresten Remster....

Du er ikke annet enn jalla! =P

Var såååå lett og bare å modde baklyktene, uten noe som helst mere kjøping.. Jeg og GTI-R prøvde i går... Og du JUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGER!!!! ;)

Måtte jo legge ut hele jævla lønninga for å ordne det der dah... hehe... neida... men måtte faktisk kjøpe pærer!! =P Riktignok så kosta de 20kr eller no da!! hehehe

Faen å mye rart GTI-R og jeg tenkte om deg i går ass...

Neida Remster, bare blei arj etterhvert i går, NÅ funker det...Nei.... NÅ DA...... Nei!! :) Så til slutt blei det ordning på det! :D

Og GTI-R, takk for en artig mekkekveld! :)

Blir vel sånn baklykt modd snart på meg oxo...

Så Remster.... Takk for en genial idè! :D

her er resultatene:

gti-r.jpg

gti-r2.jpg

Med bremselys, sjekk øya! :D

gti-r3.jpg

hahaha. ler meg skakk. deilig å se at dere knoter litt :P jeg syns ikke det var store problemet i hvertfall. men hver sin smak om det :P bra at dere fikk det til etter hvert uansett.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remster: jeg skal fortelle deg veldig enkelt hvorfor vi knota:D :D :D (dessuten er knoting litt av sjarmen=)

av en eller annen grunn, hadde jeg fått det for meg at alle 3 pærene i nedre rekke OGSÅ lyste sterkt når du bremsa!

og det fikk jeg overhode ikke til å stemme... så jeg satt meg ned og leste i tråden her, helt til jeg fant beskrivelsen din som fortalte

at du bare hadde de vanlige bremselysene aktive under bremsing :D

og det gjorde saken riiimelig mye lettere. etter det, gikk det på skinner:op

nå kommer fred_stian bort om 10min, så da skal vi fikse det på hans bil også :)

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho!! :) Nå har jeg oxo fått sånne griiiise najse baklykter!! :D:D:D

Etter en liten feilkopling,kortslutning,brutt sikring og bytte av sikring tatt fra skiltlys/hanskerom lys/speedometerlys ble det riktig!! ;) Men når jeg da skulle dra hjem fra GTI-R funka faen ikke cd spilleren!! Får se på det i morgen... Får se på det i mårra... Orker ikke nu...

Men er sikring nr 20, står at det skal være skiltlys/hanskerom.. Men lyset i speedometeret gikk jo oxo dah, stemmer dette?! Tviler på at cd-spilleren min har noe med dette å gjøre men.. Husker ikke åssen jeg kopla den cd speller'n.. =P

Nok en gang remster... takk for en genial idè.. :)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fred_stian

Hohoho!! :) Nå har jeg oxo fått sånne griiiise najse baklykter!! :D:D:D

Etter en liten feilkopling,kortslutning,brutt sikring og bytte av sikring tatt fra skiltlys/hanskerom lys/speedometerlys ble det riktig!! ;) Men når jeg da skulle dra hjem fra GTI-R funka faen ikke cd spilleren!! Får se på det i morgen... Får se på det i mårra... Orker ikke nu...

Men er sikring nr 20, står at det skal være skiltlys/hanskerom.. Men lyset i speedometeret gikk jo oxo dah, stemmer dette?! Tviler på at cd-spilleren min har noe med dette å gjøre men.. Husker ikke åssen jeg kopla den cd speller'n.. =P

Nok en gang remster... takk for en genial idè.. :)

mye mulig spillern din går på samme kurs der ja. spørs jo såklart hvordan du kobla det :P

men bra å se at folk får litt orden på bilene sine. hvor holder dere til egentlig ? litt nordover for her? får komme nedover og hilse på en dag :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTI-R

remster: fred_stian bor på kløfta, som forøvrig er 1mil sør for der jeg bor; jessheim :D

speedometerlysa mine dævva også når jeg prøvde den ene feilkobla lykta til fred_stian. den tok nok rotta på ei sikring :rolleyes:

hehe, er lett å fikse det uansett da. :D jessheim og kløfta er jo bare 20 min kjøring herfra. dere får råne dere en tur nedover og plinge på.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Hos meg lyser alle tre både ved vanlig kjøring og bremsing ;)

hva med tåkelys da? lyser alle tre opp når du bremser ? og hva skjer da i forhold til tåkelyskoblinga?

hvis du ikke har tåkelys er ikke bilen godkjent.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel ta en liten oppdatering om hva som skjer med bilen for tida.

Skal jo inn på EU kontroll innen april . så jeg tenkte like så godt at jeg kunne starte med å fikse det jeg vet er galt med den. som feks. håndbrekket bak og fremre motorfeste.

har vært og kjøpt et sett med 4'er golf bakre calipere fra Nbs. kom på 1300kr brukte. disse er i Alu og man slipper glatt unna problemene med at de ruster fast som de gjør på 2'er caliperne.

Prøve monterte de i går og disse passa bolt on både med boltene og håndbrekkvaiern jeg har nå. :D herlig. var nede på clutch og brems på alnabru i dag og hørte med de anngående bremseslange. på 4'er calipern sitter det en banjokobling på enden i forhold til 12m gjenger som det er på 2'ern. så de måtte finne en slange som passer. problemet er jo at de ikke lager slanger der så jeg må evt høre med andre steder hvis de ikke finner en orginal type som passer.

Utenom Eu godkjenninga så er det jo alltids litt mekking.

Ble nylig singel igjen så nå bruker jeg heller litt mere tid på kjerra en kjerringer :op bare herlig det så slipper man maset.

kjøpte meg en bakluke som jeg trodde var rustfri. så i hvertfall sånn ut såvidt jeg klarte å se. har bestemt meg for å modifisere den litt og har allerede kappa friskt i den. men under demontering og kapping kommer jo såklart fra flere steder rusten fram. på steder jeg aldri hadde trodd å finne rust på en bakluke. så da måtte jeg bare bite i det sure eple og demontere ENDA mere for å kunne komme til og pusse.

Luka skal modifiseres i bredden og i høyden, (skiltinnfellinga)

har også kjøpt meg noen andre veldig koselige deler som ankommer med posten om noen dager. men vil ikke avsløre noe enda før jeg har fått montert på :op

prøve å få tatt noen bilder av bakluka og caliperne + slanger osv når jeg husker å ta med kamera til mekkekveldene

men, selv om man storkoser seg med å mekke og få bilen i orden. så ryker jo såklart andre ting. på vei hjem fra verkstedet i går så røk vaiern til vindussveia på førersida. :mad: angry :mad: så nå må jeg skaffe meg en sveiv til et sett med pre88 dører da jeg ikke rekker å modde + lakke 88 dørene før eu.

Så hvis noen har en sveiv liggende for en billig (se gratis) penge så er det bare å si ifra. ;)

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

får vel ta en liten oppdatering om hva som skjer med bilen for tida.

Skal jo inn på EU kontroll innen april . så jeg tenkte like så godt at jeg kunne starte med å fikse det jeg vet er galt med den. som feks. håndbrekket bak og fremre motorfeste.

har vært og kjøpt et sett med 4'er golf bakre calipere fra Nbs. kom på 1300kr brukte. disse er i Alu og man slipper glatt unna problemene med at de ruster fast som de gjør på 2'er caliperne.

Prøve monterte de i går og disse passa bolt on både med boltene og håndbrekkvaiern jeg har nå. :D herlig. var nede på clutch og brems på alnabru i dag og hørte med de anngående bremseslange. på 4'er calipern sitter det en banjokobling på enden i forhold til 12m gjenger som det er på 2'ern. så de måtte finne en slange som passer. problemet er jo at de ikke lager slanger der så jeg må evt høre med andre steder hvis de ikke finner en orginal type som passer.

Utenom Eu godkjenninga så er det jo alltids litt mekking.

Ble nylig singel igjen så nå bruker jeg heller litt mere tid på kjerra en kjerringer :op bare herlig det så slipper man maset.

kjøpte meg en bakluke som jeg trodde var rustfri. så i hvertfall sånn ut såvidt jeg klarte å se. har bestemt meg for å modifisere den litt og har allerede kappa friskt i den. men under demontering og kapping kommer jo såklart fra flere steder rusten fram. på steder jeg aldri hadde trodd å finne rust på en bakluke. så da måtte jeg bare bite i det sure eple og demontere ENDA mere for å kunne komme til og pusse.

Luka skal modifiseres i bredden og i høyden, (skiltinnfellinga)

har også kjøpt meg noen andre veldig koselige deler som ankommer med posten om noen dager. men vil ikke avsløre noe enda før jeg har fått montert på :op

prøve å få tatt noen bilder av bakluka og caliperne + slanger osv når jeg husker å ta med kamera til mekkekveldene

men, selv om man storkoser seg med å mekke og få bilen i orden. så ryker jo såklart andre ting. på vei hjem fra verkstedet i går så røk vaiern til vindussveia på førersida. :mad: angry :mad: så nå må jeg skaffe meg en sveiv til et sett med pre88 dører da jeg ikke rekker å modde + lakke 88 dørene før eu.

Så hvis noen har en sveiv liggende for en billig (se gratis) penge så er det bare å si ifra. ;)

Så flink gutt a Rolf :D

Den hemmelige pakken, var det sakene jeg fant frem? Eller har du kjøpt enda mer greier?

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider