Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

jeg gav 1500 for to brukte, fra en 98 gti 20v.. og måtte bite i det sure eplet og kjøpe to bremseslanger fra møller i dag til ca 600 kr for begge, siden det var et større helvette enn først antatt å finne en nippel som passet ned i caliperen. ut over dette er det en easy swap, så fremt brekkwiren din ligger på rette sida.

Jeg ga 1300 for mine brukt hos NBS. de hadde bytte caliper system også. da ville det kommet på 2100 for de. merk bytte calipere er "fabrikk" overhalte calipere. 2100 for de er bra pris, uansett.

De jeg kjøpte var sen 99 modell. dvs da med 6mm håndbrekk vaier feste. hva dette har reelt å si har jeg ingen anelse om. bare vet at håndvaierne mine passa rett på og funker fett som som bare det :D eneste kukinga jeg hadde var de fine rørene fra audi. de kom på 630kr totalt. bare ta det rolig når dere bøyer til disse. skal ikke så mye til før de knekker. selv om de er mjuke.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

måtte ikke stramme brekket mye. mutterne entra vel innpå ca 2 mm på hver side. skal etterstramme litt over helga. må smøre opp igjen ene vaiern også. henger såvidt. men det går nok greit.

Har ikke fått montert kammene nei, er på utkikk etter et firma som kan porte og planslipe for en ikke så ille penge. alle som driver på rundt her skal ha fra 8k og oppover. bestemt meg for å bytte alle pakninger på motoren når jeg først fyrer i kammene. starte med ferske pakninger osv kan være greit. har jo rulla over 200k denne motoren nå. og drekker litt olje. selv om den går ganske så bra for å være en vanlig 16v.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva betalte du for trimkammene?

porte og planslipe for 8K?FY F... så dyrt!!

Hør med kråbøl verksted i gausdal,jævla peil : 612 27345

mye billigere!!

ga 1000kr med ventiler. bekjent som hadde de liggende og bare ville bli kvitt de :P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svinbillig da.

du får si ifra hvis du plutselig ombestemmer deg og vil fortsette å kjøre orginalt..hehe. så jeg kan kjøpe dem... :knob:

har hørt kammer til 16v er bruktbart dyrt... doh

hehe, koster fort en 3-4k pr kam + ventiler :P såvidt jeg har hørt. så ja. kan koste litt :P men, skal sette deg på lista. hehe. er flere som vil ha de kammene her. men skal nok i motoren min. såfremt bilen overlever i mine hender :P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

wolla schpaa trix and fix and mix jåw.

Neida, men blir nok bil av det her til slutt.

Post 300 nå faktisk. ikke verst.

har mange planer og ideer men de fleste koster mere en lommeboka takler for tida. så får ta det etter hvert som pengene kommer inn.

Hvis noen har noen klokker de trenger å få fiksa så tar jeg svartjobber :P

trenger cash så man får fiksa alt til Bugrun. og folkens. BLI MED TIL BUGRUN. I hvertfall dere som tuter rundt i en vw. og ikke kom med dårlige unnskyldninger som , alt for langt, dama mi vil ikke, morra mi daua, dama har mensen osv osv. ingen vei er lang nok for å kunne dra på noe så morro som bugrun. :D

Får satse på at jeg og rakriste får starta på litt plåtjobb forover. bare han /jeg får rota seg til å få ordna overgang så vi får brukt den ")(#?"(# sandblåsern.

Ellers er det bare å smøre dere med tålmodighet. den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wolla schpaa trix and fix and mix jåw.

Neida, men blir nok bil av det her til slutt.

Post 300 nå faktisk. ikke verst.

har mange planer og ideer men de fleste koster mere en lommeboka takler for tida. så får ta det etter hvert som pengene kommer inn.

Hvis noen har noen klokker de trenger å få fiksa så tar jeg svartjobber :P

trenger cash så man får fiksa alt til Bugrun. og folkens. BLI MED TIL BUGRUN. I hvertfall dere som tuter rundt i en vw. og ikke kom med dårlige unnskyldninger som , alt for langt, dama mi vil ikke, morra mi daua, dama har mensen osv osv. ingen vei er lang nok for å kunne dra på noe så morro som bugrun. :D

Får satse på at jeg og rakriste får starta på litt plåtjobb forover. bare han /jeg får rota seg til å få ordna overgang så vi får brukt den ")(#?"(# sandblåsern.

Ellers er det bare å smøre dere med tålmodighet. den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

hahaha det er jo slageren....

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

enda en 16v rakett :D planer om og gjøre noe mer med motoren når du setter på kammer? (Høykomp, spjeldhus o.l?)

Mye effekt tjener man egentlig med kammer på en Golf gti 16v?

Du får komme til hamar i sommer, kan vi ta en 205 gti 16v Vs golf gti 16v ;)

Keep up the good work :D

87- Peugeot 205 gti i16v (200hk++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider