Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

briller perhaps?

vet hvem du er da ludder. bare ikke sett noen kul pakkistaner der :P hehe.

Artig å se litt aktivtet remster

Synd at grillen ikke holdt, jeg klarte hvertfall ikke å finne skjøytene når jeg så den på streetmeet på gjessheim, du hadde gjort en god jobb der, men blir sikkert enda bedre nå

skal nok bli bra nå :D ble lite med mekking i går og heller mindre i dag. men kommer sterkere tilbake i morra :P prøve å få den ferdig til helga. skal på eu på tirsdag kl 07:15 kan ikke si jeg gleder meg :(

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=70708

Liker ikke eu kontroller lenger jeg! :) hehe... men det kunne jo vært verre, ikke det at jeg har veldig peil på motorå motor og mekking generelt, men far min har så det går nok! :)

Gudd løkk tu ju ræmster :D

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=70708

Liker ikke eu kontroller lenger jeg! :) hehe... men det kunne jo vært verre, ikke det at jeg har veldig peil på motorå motor og mekking generelt, men far min har så det går nok! :)

Gudd løkk tu ju ræmster :D

hehe, takk takk. må si jeg gruer meg smålig. vet aldri hva som kan skje.

I dag fant jeg i hvertfall ut at tåkelys DET skal jeg ikke ha mere. har så utrolig uflaks med de og klarer knuse flere og andre smelter.

Tok derfor i dag og fjerna alt som hadde med tåkelysa å gjøre. så hvis noen vil kjøpe tåkelysbrakettene alt av ledninger + relee og høyre side tåkelys så skal de få lov til det :P venstre har smelta. (japan kvalitet på den som smelta) det tåkelyset som er igjen er av bra kvalitet. kjøpt på nbs. koster 750 pr stk.

får komme sterkere tilbake med oppdatering etter tirsdagens eu kontroll :(

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymra for EU kontroll så kan du alltids bestille time via meg så tar jeg den på jobben. Da sier jeg bare at jeg skal ha den og ingen andre,da kan jeg se litt gjennom fingra og jeg sjekker ikke papirer på senkesett,felger,etc... men selve understell,forstilling etc må jeg nesten være nøye med men det er ikke noe problem.

Vi er dessuten hamars billigste. 395,- uansett bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymra for EU kontroll så kan du alltids bestille time via meg så tar jeg den på jobben. Da sier jeg bare at jeg skal ha den og ingen andre,da kan jeg se litt gjennom fingra og jeg sjekker ikke papirer på senkesett,felger,etc... men selve understell,forstilling etc må jeg nesten være nøye med men det er ikke noe problem.

Vi er dessuten hamars billigste. 395,- uansett bil..

hvis det blir problemer i morra så kan du få etterkontrollen. bilen er jo ikke senka. enda, og felga skal ikke være noe problem. er foringer foran evt og bremsene bak som jeg kommer til å få påpek på. + at ene lykta foran er punktert :( men nye lykter er bestillt. de har bare ikke kommet før eu.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jauda, da var eu kontrollen tatt. og dommen var ikke verre en jeg alt trodde.

Fikk såklart påpek på ting jeg visste om som slitne bremser + steinsprut i frontlykt. men hadde faktisk for mager eksos. så fikk påpek for at den ikke forurensa nok :P

ble totalt 8 2'er feil.

Sitat:

1.1.8 Bremsebelegg under 8 mm tykkelse foran og bak

1.1.9 slitasje på skiver bak

1.2.1 ujevn brems bak (som følge av stygge skiver bak)

1.2.3 forskjell i bremsekraft større en 50% av høyeste verdi (igjen på grunn av skivene bak)

4.1 feil lysbilde sprekk i glass (steinsprut i venstre framlykt)

4.2 Se punkt 4.1 (dette gjelder nær / fjærnlys)

4.5 retningslys feil farge foran og bak

8.2 for lav co.

Men, nye lykter er på vei, bremser blir kjøpt så fort jeg får rota meg ned på mekonomen eller lignende.

men må låne noen blinkers som blinker normale farger. hehe. får et sett med orginale baklykter jeg kan bruke når jeg viser den. så da ordner det seg også :D altså er jeg fornøyd. skulle egentlig få 3'er for skivene bak men siden han som eier verkstedet som tok eu er på flørtern med muttern så slapp jeg unna :p De påpekte vel og merke at det satt senkesett på bilen. noe jeg ikke skjønner helt. men de var veldig bestemte på dette. fikk vel og merke ikke noe påpek og slapp unna for denne gang.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremse klosser under 8 mm foran og bak.....?????? hmmmmm det er det merkeligste jeg har hørt.

Altså minste målet for at klossa IKKE skal gå igjennom EU kontrollen er 3 mm da men...

Når klossene er nye er de jo rundt 1-1,5 cm(avhengig av bil og slikt)

men mulig skrivefeil eller så noterte de det sikkert pga de dårlige skivene samt dårlig håndbrems virkning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremse klosser under 8 mm foran og bak.....?????? hmmmmm det er det merkeligste jeg har hørt.

Altså minste målet for at klossa IKKE skal gå igjennom EU kontrollen er 3 mm da men...

Når klossene er nye er de jo rundt 1-1,5 cm(avhengig av bil og slikt)

men mulig skrivefeil eller så noterte de det sikkert pga de dårlige skivene samt dårlig håndbrems virkning..

kan være dårlig håndskrift eller slurvete på tastaturet feks. har ikke noe å si. skal byttes rundt hele uansett. bestiller i morra og henter på mandag. satser på brembo skiver og greenstuff klosser. teste dette oppsettet og se om jeg er fornøyd. skal ikke belaste bilen såpass at jeg trenger redstuff. og det er jo generelt for tyngre biler også :D

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider