Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da var bilen så å si totalt demontert. har bare igjen førerstolen, teppet på gulvet og utvendige detaljer som panser og bakluke + selve dørene som sitter på nå. framskjermene fant jeg ut i dag at jeg må bytte helt. Den eiern opp gjennom tiden som har satt på skjermbredderne har bare borra hull i skjermene og poppa de fast uten å tenke på å rustbeskytte noe. angry

Og de påtenkte skjermene med 3'er blinkere innfelt og tdi riller blir ikke brukt. skal få kjøpt nye skjermer i morra så regner med at det blir bra :D brukte litt tid på å demontere de gamle i dag da de satt i alt for mye karosserikit. takrenne listene ble tatt av også uten større problemer. får bare håpe de går like greit på igjen :rolleyes:

ingen bilder i dag. glemte kamera hjemme. men tar en del bilder i morra tenker jeg før bilen blir levert til sitt neste hjem for noen dager.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir så j(/%#/ feeeet nå ass..

Deilig å montere igjen om ikke mange daga og da tenker jeg ;)

reservert plass til deg på Værste!

Det er bra og høre. mye mulig jeg trenger sjåfør en dag nå. hente noen lister til dørene og nye ruter. :D skal nok få lov til å hjelpe litt med monteringa også hvis du vil. hehehe.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det jobbes her..hehe

så var jeg en tur på møller i dag og fikk kjøpt meg utløserlager + den berømte grønne skåla som man absolutt burde bytte etter å ha tatt av.

Hm..har du 16V kasse?. Viste ikkje at de hadde ett sånt utløserlager?

Ligger det bakom den grønne skåla eller??..hehe

Er helt blank på de kassene..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det jobbes her..hehe

så var jeg en tur på møller i dag og fikk kjøpt meg utløserlager + den berømte grønne skåla som man absolutt burde bytte etter å ha tatt av.

Hm..har du 16V kasse?. Viste ikkje at de hadde ett sånt utløserlager?

Ligger det bakom den grønne skåla eller??..hehe

Er helt blank på de kassene..

har 16v kasse ja. fikk beskjed om at det var dette som var lageret som satt bak. aldri titta inn der selv. så satser da virkelig på at det er riktig.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man uten bil. stakkars Cecilie (navnet som golfen har fått for lenge siden) står nå klar utenfor lakkerer, demonterte det siste av deler der borte og tok noen bilder etter hvert som man ble ferdig. fant litt smårust her og der. men dette skulle lakkerern fikse :D var inne og tok et bilde av dørene etter første runde med sparkling og primer :D

Lar bildene tale for seg selv videre nå og så får tråden vile til bilen er på demonteringsbasis igjen.

begged0rene.jpg

venstred0rasparkla.jpg

h0yred0rasparkla.jpg

og bildene av demontert kjerre. stakkars.

utaforverksted.jpg

utenbakfanger.jpg

her ser dere hvorfor skjermene skal kjøpes nye. de ankommer i morra :D

framskjermrust.jpg

demontertinnvendig.jpg

demontertbak.jpg

demontertbakfra.jpg

demontertfront.jpg

demonterthelt.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for en noe minimalistisk stil eller ? :) likte det du hadde gjort med bakplaten.. kommer til å gjøre det selv.. bare rustoppsamler og vekt...

kleeeeeen er nøkkelordet. i hvertfall så godt jeg klarer å få gjort det. bakluka er nok eneste detalj som kommer til å drøye litt. Får håpe lakkerern klarer å få tatt den med før han skal forlate landet.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den modden ble faktisk bedre enn jeg hadde trodd....god idè Rolf Golf som du heter på mobilen min :)

haha, har aldri hørt den før :P neeeida . hehe. men som straff skal du få lov til å gjøre bakluka mi übertøff. men det tror jeg virkelig den blir uansett :D:D gleder meg.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man vært og besøkt lakkerern. ting driver og grunnes nå. men noe pusse jobb gjenstår men er generelt fornøyd med arbeidet han har utført.

Ble jommen meg valgt en litt annen lakk også. men fargen avslører jeg nok ikke enda.

Vet ikke helt om jeg burde stole på en lakkerer som kjører en bil som dette :P

permortenbilforan.jpg

permortenbilbak.jpg

meeen, det skal nok gå bra. vet at han er flink selv om han er ganske så sprø. hehe. kjent han i noen år nå. desverre for min del så ble det ikke noe modding av framskjermene, :( de ble orginale og såklart har jo idiotene på veng også lagd hull til antenne i framskjermen, noe jeg ikke fikk sett før grunnarbeide var tatt og det var for sent å få sveisa det igjen. får heller ta det en annen gang.

tok noen bilder av grunnarbeide så slenger det ut. mest fornøyd med dørene og forfangern :D

delenegrunna.jpg

grunnabakfra.jpg

grunnaforfra.jpg

pansergrunna.jpg

skjermenmedhull.jpg

forfangergrunna.jpg

forfangergrunna2.jpg

d0rengrunna.jpg

d0ragrunna.jpg

bakfangergrunna.jpg

bilengrunna.jpg

Prosjekt Rolfsburg