Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

Hva er planene dine for disse? Tør jeg spørre hvor mye ei ny lykt kom på?

Du hadde ikke gidda å tatt noen nærbilder av lysjusteringsgreiene innvendig (de for kjøre/nærlys). Den ene justeringsknotten min går bare rundt og tar ikke tak:(

Planen er svartlakkering av alle detaljer inni lykta som ikke har noe med lyset og gjøre for å få en sota finish på lyktene. + innvendig montering av blinklys. har testa ut en løsning hittil og regner med at jeg går for denne. blir litt mere plundring med husene på onsdag.

lykta kosta meg 2k hos møller, koster egentlig 2800,- hos de og da UTEN prosjektor delen. jeg trodde såklart at når man ber om komplett lykt hos møller så får man med prosjektor delen. noe man ikke gjorde. og så snille som møller var så nekta de tilbakelevering av lykt siden det var spesiallbestilling fra Tyskland.

Så da ble det en jævla dyr lykt.

Hvis du skal handle lykt eller deler til Rallyfront ville jeg anbefalle å ta kontakt med Rallytechnik.com evt tmtuning.com Rallytechnik er nystarta firma og har mesteparten av delene til rallyfronten løst. en komplett front hos de har en pris på 640 dollar. som vil si med dagens kurs ca 4500,- + frakt såklart.

Kan godt ta nærbilder av ting. men nå er det mye diskutering om hva som er riktig av nær / fjernlys. jeg mener at Prosjektordelen, altså ytterste pæra er den som skal være nærlys og den innerste skal være fulltlys.

Meninger og evt fakta om hva som er hva tas gjerne imot. selv om jeg kommer til å bruke ytterste som kjørelys uansett.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oi..såpass ja

Kostbare saker.

Den pæra som er inni linse delen er nærlys. H2 pærer der..

Ikke den letteste pæra å få taki. Ialfall ikke her.

Har en juseringsknott der som går bare rundt og rundt.

Innerste er fjernlys. Var vel H1 pærer der trur jeg.

Lysene er forøvrig ikke noe gode av rallye fronten..

Syns de lyser svakt og ikke minst smalt!

Måtte ty til ett par hella rally 3000 jeg (ja veit at det ikke er pent men er bare for vintern).

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi..såpass ja

Kostbare saker.

Den pæra som er inni linse delen er nærlys. H2 pærer der..

Ikke den letteste pæra å få taki. Ialfall ikke her.

Har en juseringsknott der som går bare rundt og rundt.

Innerste er fjernlys. Var vel H1 pærer der trur jeg.

Lysene er forøvrig ikke noe gode av rallye fronten..

Syns de lyser svakt og ikke minst smalt!

Måtte ty til ett par hella rally 3000 jeg (ja veit at det ikke er pent men er bare for vintern).

en fordel er i hvertfall å koble om den orginale kursen og kjøre lysa på relee. gjorde dette på vanlige lyktene og det var dag og natt i forhold. får som regel 2-3 volt ekstra.

At det er dårligere lys har heldigvis ikke såå mye å si for min del. kjører lite på veier uten ekstra belysning sånn er det når man bor i sentrale strøk. har demontert prosjektorene mine i kveld og hvis klipsen din roterer rundt inni der ville jeg prøvd å finne en måte å få limt den fast på. sitter bare pressa fast orginalt.

men, hvilke biler ellers bruker feks h1 og h2 pærer ? noen som vet. ? skulle hatt en h2 holder.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en fordel er i hvertfall å koble om den orginale kursen og kjøre lysa på relee. gjorde dette på vanlige lyktene og det var dag og natt i forhold. får som regel 2-3 volt ekstra.

At det er dårligere lys har heldigvis ikke såå mye å si for min del. kjører lite på veier uten ekstra belysning sånn er det når man bor i sentrale strøk. har demontert prosjektorene mine i kveld og hvis klipsen din roterer rundt inni der ville jeg prøvd å finne en måte å få limt den fast på. sitter bare pressa fast orginalt.

men, hvilke biler ellers bruker feks h1 og h2 pærer ? noen som vet. ? skulle hatt en h2 holder.

Lyktene er koblet til rele fra før av.

Kjører mye langkjøring selv og da er det greit med skikkelig lys,ellers blir det litt slitsomt. Kan være greit å se svingene:P

Den knotten roterer rundt og ingenting skjer. Så den har vel løsna inni der som du nevner. Har ikke så lyst å plukke av og demontere nå:P

Skulle vært justert litt de lysa men.

Hørte det var veldig få som brukte H2 pærer i hovedlysa til bilen. Kanskje noen ekstralys?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med oppdatering igjen :p

Gjør lite for tida. kulda spiller stor rolle. er alt for frøsen av meg til å få fart i kroppen. småjobber med rallyfronten og skal snart lime sammen lyktene igjen. venter bare på de siste delene.

Skal levere bilen til fredag for omlakkering av bakluka + div andre småting.

skal bli deilig å få dette gjort. Henter samtidig en ekstra motor. PL vel og merke men denne skal kun fungere som bruksmotor mens KR'en går ut og blir kost på.

Så blir vel motorbytte i løpet av kort tid. KR'en drekker olje og vann for tida + at clutchen lever sitt eget liv. finner ikke helt ut av det så da er det like så greit å røske alt ut og gå gjennom skikkelig.

Har en tårnstiver i alu som passer til alle golfer bortsett fra 16v. ( tar borti innsuget ) PM meg hvis dere er int i denne.

skal modde rallylykter og grill i kveld så mulig det dukker opp noen bilder utover. man får se.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Err,, ? nå har det skjedd noe rart i tråden her. de to siste postene mangler. jejeje

Jeg har nå returnert fra en helg uten bil. men det var verdt det. bilen har vært innlevert hos RoadRunner på Reinsvoll (alle vet vel hvor det ligger? :p )

Her ble jeg varmt motatt og etter litt skitprat og glaning på andre prosjekter han hadde stående begynte man å se litt på bakluka mi. har ikke turt å pirke på sprekken som har vært og heller latt det være til jeg fikk bilen til en som kan lakke.

begynte som det her.

Bilde012.jpg

Bilde013.jpg

og etter en del pirking så endte det slik

Bilde014.jpg

Bilde015.jpg

og etter at Stig (roadrunner) fikk sine hender på luka er den friskmeldt igjen :D

Bilde016.jpg

Bildene er tatt med mobilkamera og ikke akkurat bra med lys på siste.

Da får vi håpe motivasjonen øker igjen og jeg får litt fart på andre ting.

våren kommer med stormskritt og varmere og varmere dager. JEG VIL HA PÅ SOMMERFELGENE MINE :)

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fornøyd jeg. noe småsig. men absolutt ikke ille. nå er jeg überpirkete og da :p

Har fått tatt noen bilder av bakluka nå. fortsatt mob kamera. men bedre en det siste bildet.

Bilde019.jpg

Bilde020.jpg

Bilde021.jpg

så kom man til det store spørsmålet. vingen ble tatt av når man skulle ta ut ruta. og jeg monterte den ikke når jeg henta bilen. i de siste dagene har jeg fått mere og mere sansen for bakluka uten vingen.

Noen som har andre ideer her? og nei, jeg kjøper ikke diger alu vinge eller andre typer vinge. enten orginalvingen eller ikke.

Bilde017.jpg

Bilde018.jpg

og i dag har jeg konkludert med at jeg må kjøpe meg nytt senkesett til sesongen. det som står på nå har litt småproblemer med ene dempern, funker fint med vinterfelga på. men når 8x15 skal på om få uker så kan jeg møte på problemer med klarering.

Problemet ligger i at ene dempern virker generelt slappere en den andre. har justert den 2 cm høyere på den i forhold til andre siden og de er like lave. ?

Har fått vite at jeg kan få tak i overhalingsett til de. men jeg orker rett og slett ikke å plundre med det. bakdemperne og justeringa der funker fett som bare det. så hvis noen vil kjøpe dette settet av meg når det går av så får dere skrike ut. går for en billig penge. (gir det ikke bort) funker fint så lenge du ikke skal ha sjukt brede felger.

Kan hjelpe til med montering også såklart.

EDIT: baklyktene er bare i bruk nå på grunn av vinter og mye salt. vil spare de andre så mye jeg kan :p pirkete? jeg nei :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjør uten vinge...... Ser meg bra ut nå Ralf, og det blir kanon med de nye felgene :)

Du kan alltids kjøpe formel k settet fra shitboxen for en meget billig penge.. Vet ikke hvordan hvor bra det er etter en hel vinter med herjing

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Likte den bedre uten vingen, men noe jeg tror hadde blitt fint var å lakkert vingen i bilens farge. Men det er jo helt klart lettest å kjøre uten! ;)

Gewinde...Ca. pris du har tenkt deg da? Kunne tenkt meg å senket bilen litt mer enn 40mm som jeg har nå, uten at det subber som fy. Hvor mye senker man bilen med den gewinden du har egentlig? 40-80mm?

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok uten vingen ja. må bare få meg en rute uten hull :p

Får se på det senkesettet ditt lars. ta en dag i helga eller.no

Fred, tenker meg nok rundt en tusing for settet. er som sagt bare å få tak i overhalingsett til framdemperne så er de gode som gull. bilen blir LAV. jeg har ca 8 cm klarering foran med en del mere å gå på i justering. så er bare å slå seg løs.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider