Gå til innhold

remster's Golf Gti 16v

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

I dag ble det startet montering av bur. gikk inn med litt styr og ståk og med hjelp fra Kaldblod kom det inn til slutt. problemene oppsto først da man skulle sette på h-strut baren. ble for mye spenn i mellom buret når det sto inne i bilen. så det lot seg ikke gjøre. må få skrudd det fast i gulvet og bruke jekk eller jigg til å presse det ut så man får inn struttbaren. Neste problem ble at man ikke hadde borr :p så da blir det handle tur i morra for å få ordna det og forhåpentligvis fullført monteringa.

Ikke noe problem, var bare bilen som prøvde å nekte deg å sette inn homseburet

fatality

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Polo Classic: Hva er så ille med buret, egentlig? :rolleyes:

1. Alu

2. Polert

3. Halvbur

4. Like dyrt som mitt full-spec Wiechers Chromo4 stålbur, som veier omtrent det samme som alu

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selvbygd monovisker liggende. skal faktisk slenge på denne nå istede. jævla jom driten funker ikke. holdt ca 10 visk i regnet i dag så streika den. hurra meg rundt.

slutt å whine om buret nå Frode. det funker for min del. har ingen planer som helst å take med bilen og det er bare for show. skulle jeg bygd en banebil så hadde jeg gått for helbur uten tvil.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutt å whine om buret nå Frode. det funker for min del. har ingen planer som helst å take med bilen og det er bare for show. skulle jeg bygd en banebil så hadde jeg gått for helbur uten tvil.

Det jeg trodde ja:) Når er du ferdig med å montere buret? Halvbur ser utrolig bra ut mener nå jeg.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjørebildet på forrige side ble ny bakgrunn ja! utrolig grom kjerre du har rolf!

hyggelig å høre :D fornøyd med det bilde selv

nå er buret montert ;) gikk overraskende lett. men måtte ty til jigg for å få på plass H-strutbaren så stivt nok er det.

lar bildene tale for seg selv nå. dårlig kvalitet fra mobilen. men det får holde for nå.

Bilde044.jpg

Bilde046.jpg

Bilde047.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

And feeling good to ;)

Har hatt en liten skrikelyd foran på burgen de siste dagene. hadde den i lufta i går uten å kunne finne noe som antyda at lyden kunne komme derfra. i dag ble lyden bytta ut med en djup skrapelyd og bremsene foran på passasjer sida hang godt på.

Fikk dratt meg opp i værste og fant fort ut at hjullageret var helt gåent.

Viste seg at navet er helt ute og kjører halve banen på navet har ikke vært i kontakt med lageret i hele tatt ser det ut til., så nå må jeg få tak i nytt nav. hadde et nytt lager liggende på værste så det ble montert. men vil ikke holde lenge sånn navet er nå.

tok et par tre bilder. men dårlig oppløsning på mobilen når jeg må sende via mms.

Lageret skal vel ikke se sånn ut? : rolleyes

Bilde010.jpg

ytterste delen av lageret var helt knust.

Bilde011.jpg

her ser man forskjellen på navet. ene delen var en 1mm mindre i diameter. bra med slingring.

Bilde012.jpg

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt akkurat samme problem sjøl! :)

selve navet kan du ta fra hvilkensom helst golf i grunn! :)

ene navet mitt måtte jeg bytte jeg og.. var litt over 1 mm mindre enn det det skulle være

Men noen Nav har abs,,, andre ikke ;)

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...