ScoopeX Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Dama hadde fått en rar lyd i golfen, kakling fra motorrommet på sidene. jeg mistenkte drivakslingene ellernoe. så når jeg nå la om til vinterdekk så prøvde jeg og bevege på drivakslingene, inn og ut og de flytta på seg, 4-5 mm kanskje.. samme på begge sidene. etter det jeg kan av kunskap så sier det at noe er slitt på dem? kan si litt mere om lyden, tok en runde med bilen, det er når man svinger hardt lyden kommer, med gasspådrag.. kjørte rundt i sirkler og når jeg tråkka på gassen så kom lyden. samme når man rygger og svinger. noen som kan bekrefte at de høres veldig ødelagte ut? scoopex Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Høres ut som et def drivledd ja... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScoopeX Skrevet November 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Ok, jaja er vell bare og prøve og få fixa da :) Må man ha det spesial vag verktøyet når man skal skifte hele drivakslinga? fant på norskbildelsenter.no drivakslinger brukte for 484,- +mva pr stykk. på mekonomen skulle de ha 6000 spenn for begge to, noe jeg absolutt ikke gidder og spandere på den bilen siden vi ikke har bestemt oss for om vi skal gidde og fixe div. når den skal eu kontrolleres i aug 04. Hva som kan skje hvis man kjører med de slik de er idag? hvis de tar kveld, kan det oppstå noe farlig situasjon eller mister du bare drivkraften? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Veeeeel... Du trenger kun ytre leddet. Ikke hele drivakselen. Er en kurant jobb. Trenger ikkenoe spes verktøy. Det jeg vil anbefale deg er å få med deg noen som kan dette. Hvis ikke kan det virke vanskelig. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScoopeX Skrevet November 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Ok, det blir jo betydeligere billigere bare for de ytre ledda da. Tenkte jeg skulle få kompisen min "Haynes" til og guide meg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg