Gå til innhold

koble opp shiftlight på vanlig turteller.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

MSD Digital RPM Window Switch Module

eBay Motors: MSD Digital RPM Window Switch – Part No. 8969 (item 150200720014 end time Jan-05-08 20:10:54 PST)

Om du er skikkelig kul, så mekker du lys i instrumentpanel som switcher fot på led.. dvs.. feks grønn/rød og bytter da farge, basert på rpm-switch som trigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da gå ann å få tak i en slik rpm-switch i norge for en billig penge også.

Skulle fått lagd til 2 høyefektsdioder i instrumentpanelet, en for oljetrykk og en for shifting.

Spør om en ting her jeg:

noen som har link til justerbar turtallsperre til biler uten sprut?

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da gå ann å få tak i en slik rpm-switch i norge for en billig penge også.

Skulle fått lagd til 2 høyefektsdioder i instrumentpanelet, en for oljetrykk og en for shifting.

Spør om en ting her jeg:

noen som har link til justerbar turtallsperre til biler uten sprut?

Det kan du fikse med et relè, en justerbar turtallsbryter og litt kabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en turtallsbryter og hvor får man tak i det da?

Må vel bare være en type pulsteller det vel...?

en "rpm window switch", er en turtallsbryter som har et "vindu".

Om den er justerbar, kan du justere vinduet selv.

hva du vil bruke den til, det er jo bare fantasier som setter grenser. Du kan koble opp relèer til å trigge i hytt og pine.

En vanlig bryter, støtter bare en range.

Om du skal ha flere triggers, må du enten skaffe noe dyrere og bedre, eller du kan kjøre flere brytere.

Den tar signal fra coil- (turteller) og i det området du har satt "vinduet" til, kan du trigge et relè, lyse med et led-lys, elns.

Dette relèet kan igjen da feks. styre vann-injection, en ekstra bensinpumpe v/ 6000-7000rpm, shiftlight, etc.

Se gjerne her for å trikse med relèer:

4th Gen Alarm Install Guide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å styre og stelle med rele på en høyeffekts-LED som normalt tar 20mA kan umulig være nødvendig...

Lurte bare på den bryteren jeg, fysisk utseende, justering og tilkobling, aldri sett slike før. Så er det jo bare å lage seg en liten printplate til LED m/motstand.

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å styre og stelle med rele på en høyeffekts-LED som normalt tar 20mA kan umulig være nødvendig...

Lurte bare på den bryteren jeg, fysisk utseende, justering og tilkobling, aldri sett slike før. Så er det jo bare å lage seg en liten printplate til LED m/motstand.

neida, om du bare skal ha led nei..

Men om du feks skal ha alternative output.. feks en led med to farger, så må du switche mellom beina for å bytte farge.

La oss si du bytter ut instrumentpanel-lys med slike leds.. så lyser de grønt mens du kjører, men når du når 5000-6000 rangen, eller hva enn du setter på rpm bryteren, så lyser det rødt.

Evnt om du feks skal gjøre noe andre triks..

Du kan nok fint kjøre en led med motstand rett på bryteren ja.

Justering, spesifikasjoner, m.m vil nok avvike fra bryter til bryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken min er kunn en som lyser når jeg nærmer meg max,

grunnet at den org telleren ikke går lengre enn 7000 og min har nok ikke max før nærmere 8000:) (får se etter neste bremsing)

Du har ingen link til slike brytere?

Og turtallsperrer?

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider