Gå til innhold

Valg av bærbar pc ?

Ranger emnet

ssagat

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bærbar pc og er kommet fram til disse to alternativene:

1. Komplett.no - ASUS F5R 15.4" WXGA, ATI X1100,Dual-Core T2130, 2 GB, 160GB, DVD±RW,WLAN,VHP

2. ps.no

Hvilken er best? Eller er det noen som har andre alternativ som er bedre? Gidder ikke bruke mer enn ca 6000kr..

Pc`n skal hovedsakelig brukes til skolearbeid, men vil også ha muligheten til å spille litt på den også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke den til de nyeste spillene, ville jeg ikke gått for noen av dem. Dog er dem perfekte til skolearbeid, musikk, film og internettbrowsing.

Tror jeg ville gått for ps.no! Dette fordi den har de beste spesifikasjonene og ps.no er trygge og seriøse. Uten å snakke nedlatene om komplett.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke den til de nyeste spillene, ville jeg ikke gått for noen av dem. Dog er dem perfekte til skolearbeid, musikk, film og internettbrowsing.

Tror jeg ville gått for ps.no! Dette fordi den har de beste spesifikasjonene og ps.no er trygge og seriøse. Uten å snakke nedlatene om komplett.no.

skulle bestille den fra psdata i dag, men de hadde den ikke på lager... Så har tatt en titt på denne fra multicom:

ACER Aspire 5520G 15.4" Turion 64 X2 TL58 2GB 160GB GeForce 8400G 128MB Webcam Bluetooth Vista Home Premium / MULTICOM

Gjør den susen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg en Compaq nx6110.

Den er riktignok veldig gammal, så den begynner å bli litt for utdatert for spill.

Uten ekstrabatteri så holder strømmen seg igang i rundt 1 time.

Hvis jeg ikke ser film eller har trådløs nettverk koblet til, så holder hovedbatteri+hjelpebatteri i hele 8 timer.

Anbefaler sterkt å kjøpe en pc med tilgang til ekstra batteri.

Det lille batteriet er ca 2 cm tykt, og er på bakre del under pcen, som gjør at den får en naturlig helling.

DinSide Data - Mest for pengene: HP nx6110

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vell bare råde deg til å styre unna Acer/Asus og HP!

Kvaliteten er så forbanna dårlig at det burde vært skilt som vistes lang vei unna hos alle forhandlere...

Jeg har selv erfart dette med flere stk. Acer, og på samme tid lærte jeg at Ps.no ikke er det beste stedet å handle dersom det skulle oppstå feil med varen. Aldri vært borti så mye rot og styr for å få en pc som fungerte. Og når jeg fikk det, så snakker vi i form av kredittering av kjøpet og handel fra komplett.no;)

Å angående HP, denne design serien deres som er så fin å se på, en lokal pc reparatør her sier han iløpet av de siste 3 månedene har hatt over 100 pcer innenfor denne serien inne. Og hans klientel består i hovedsak av elever fra skola jeg går på. Den er ikke så stor for å si det slik. At det er 100 stykker som har en slik en der er nok korrekt, og det støttes jo ytterligere av at alle jeg kjenner som har en slik har hatt den inne opptil flere ganger for reparasjoner og utbedringer.

Batteritiden på en bærbar pc betyr jo mye for bruken den kan benyttes til, jeg hadde en helt normal pc til rundt 8000 og batteriet hold ikke mer en halvannen time. Det er for dårlig med tanke på at pcen jeg nå har som kosta meg 10 000 kroner har en time lengre batteritid, ett par tommer ekstra skjerm. Tre ganger så stor harddisk og ett mye kraftigere grafikkort.

Da har jeg ikke engang tatt hensyn til at den jeg hadde da ble strupet på kraft og lys for å holde så lenge mens den jeg skriver fra nå alltid surrer for full styrke både i lys og kraft som hentes ut av prosessor...

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vell bare råde deg til å styre unna Acer/Asus og HP!

Kvaliteten er så forbanna dårlig at det burde vært skilt som vistes lang vei unna hos alle forhandlere...

Jeg har selv erfart dette med flere stk. Acer, og på samme tid lærte jeg at Ps.no ikke er det beste stedet å handle dersom det skulle oppstå feil med varen. Aldri vært borti så mye rot og styr for å få en pc som fungerte. Og når jeg fikk det, så snakker vi i form av kredittering av kjøpet og handel fra komplett.no;)

Å angående HP, denne design serien deres som er så fin å se på, en lokal pc reparatør her sier han iløpet av de siste 3 månedene har hatt over 100 pcer innenfor denne serien inne. Og hans klientel består i hovedsak av elever fra skola jeg går på. Den er ikke så stor for å si det slik. At det er 100 stykker som har en slik en der er nok korrekt, og det støttes jo ytterligere av at alle jeg kjenner som har en slik har hatt den inne opptil flere ganger for reparasjoner og utbedringer.

Batteritiden på en bærbar pc betyr jo mye for bruken den kan benyttes til, jeg hadde en helt normal pc til rundt 8000 og batteriet hold ikke mer en halvannen time. Det er for dårlig med tanke på at pcen jeg nå har som kosta meg 10 000 kroner har en time lengre batteritid, ett par tommer ekstra skjerm. Tre ganger så stor harddisk og ett mye kraftigere grafikkort.

Da har jeg ikke engang tatt hensyn til at den jeg hadde da ble strupet på kraft og lys for å holde så lenge mens den jeg skriver fra nå alltid surrer for full styrke både i lys og kraft som hentes ut av prosessor...

"Alle kan være nøye på detaljer vet du, så lenge de ikke har gjort jobben selv"

Hvis du er så steike flink til å kritisere pc-produsenter, så kan du vel rose noen andre produsenter?

Trådstarter spurte om hvilken som anbefales, da trenger du vel bare å si hvilken pc du anbefaler?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle kan være nøye på detaljer vet du, så lenge de ikke har gjort jobben selv"

Hvis du er så steike flink til å kritisere pc-produsenter, så kan du vel rose noen andre produsenter?

Trådstarter spurte om hvilken som anbefales, da trenger du vel bare å si hvilken pc du anbefaler?

Han spørr vell om råd om hva han skal velge når han skal kjøpe seg pc så da betyr det vell kanskje at jeg synes alle andre merker enn de jeg utrykker noe negativt om er helt ok kjøp?

Så selv om jeg ikke peker på en spesiell pc som han kan se på og vurdere så hjelper vell svaret mitt han med valget hvis han velger å sette noe lit til det jeg sier.

Videre så er det jo heller ikke alltid ett kort svar med akkurat hva jeg anbefaler er det beste heller da. Litt kompleksitet kan være til hjelp fordi man danner seg ett bedre bilde av hva han man velger å fokusere på...

Til tross for det skal jeg følge rådet ditt og komme med en pc jeg kunne kommet til å valgt i den prisgruppen, går litt over 6000 men man klarer vell kanskje betale noen hundringser ekstra om man liker pcen ellers.

Mitt valg ville vært Komplett.no - Lenovo N100 15.4"WXGA,Go7300,Core 2 Duo T5300,1 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHP

fordi de tåler mye juling og har svært god kvalitet, funksjoner og kompononter er rimelig greier og batteritiden er heller ikke så halvgal.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider