cato_bakken Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 har et esab power compact 250 så fekk eg to slange pakker med men ikkje svane halsen med den som er i fra pistolen og ut til munn stykke noen som vett ka dei koste å kor dei har slike. va på tools å hørte men dei skulle jo ha 1000 spenn for den litle driten kommer ikkje langt uten heller da. men lurte på å bygge det om til euro kobling slik at det er lettere å få tak i slange pakke hva koster disse overgangene noen som vett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Produktinformation Produktinformation Blir fort et par tusen å bygge om til EURO, så spørs det om du synes det er verdt det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Bestilte en slik konverteringssats til min gamle Norweld Smarty akkurat nå. Skal bli spennende å se om konverteringen blir vellykket... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Tenkte jeg skulle legge ut litt om konverteringen til Euro-kobling. Kjøpte som sagt en universalsats på Tools for etpar uker siden. Den består av monteringsflens og selve sentralkobbelet: Apparatet har sett sine bedre dager, men det skader ikke med en ørliten upgrade: Mekanismen for tråd- og gassmating er tilpasset den originale slange-/pistolpakka. Om det er mulig å bygge om vil vise seg etter en titt under skallet: Har aldri demontert et sveiseapparat før, men en gang må jo bli den første: Her kan vi skimte gassoverføring samt ledningsopplegg for sveisepistolens strømbryter: Denne gassventilen må flyttes og bygges om for slangenippel: Omtrent slik havner Euro-koblingen i forhold til den originale matemekanismen: Kjøpte litt monteringsnips på Clas Ohlson: Her er gassventilen fjernet og vi ser hvor selve sveisestrømmen blir overført til matemekanismen: En enkel liten brakett for gassventilen: Her sitter ventilen montert på braketten. Ikke så langt unna den opprinnelige plasseringen: På den andre siden av skilleveggen går gassen videre i slange bort til Euro-koblingen: Ble ikke ferdig: Da gjenstår opplegg for sveisestrøm og bryterstrøm samt å feste flensen til apparatet, men jeg har en plan for dette. Dog ikke før om 14 dager... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Aner jeg hvorfor du spurte om innvendige gjenger her om dagen..? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Aner jeg hvorfor du spurte om innvendige gjenger her om dagen..? :) Jepp :D Jeg lurte litt på en adapter som skrus inn på gjengepartiet og som passer i hullet til den gamle slangepakka (se bildet nedenfor), men jeg tror jeg skal prøve en enklere løsning først. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Da er konverteringen ferdig, men ikke testet. Må kjøpe slangepakke først... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Fått kjøpt deg slangepakke enda? :bump PS! Trådstarter, fikk du til noe med ditt? :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Fått kjøpt deg slangepakke enda? :bump PS! Trådstarter, fikk du til noe med ditt? :) Sveiseapparatet er 3-fas, og vognskjulet med 3-fastilgang benyttes for øyeblikket som lager for 3 veteranbiler, en 58-modell Volvo PV, en 67-modell Hilman Imp og en 69-modell Volvo Amazon. Jeg har derfor ikke hatt mulighet til å teste apparatet, og har utsatt slangepakkekjøpet til det nærmer seg test. På den annen side har jeg tilgang til et annet vognskjul med 3-fas, så kanskje jeg skulle teste det der gitt... Uff, det er så mye en sykkelreparatør skulle ha gjort :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.