Gå til innhold

knurrelyd i styring/ratt

Ranger emnet

logga

Anbefalte innlegg

Hei, er nesten helt blank på bil. Har fått en audi 100 quattro av naboen, 90 mod. Problem; varsellampa (rød !) for bremse/hydraulikk blinker endel, men ikke hele tiden. Har skjekket bremsevæske, hydraulikkolje, ser ok ut. Men kjenner en slags knurring/skurrelyd når jeg svinger, nesten ikke hørbar, men kjenner den i fingrene. Ikke mye, og ellers er bilen lett og fin på rattet. Kan det være noen sammenheng mellom varsellampa og denne lyden, i så fall hva kan det være, og er det kanskje alvorlig? (har nettopp fått den eu-godkjent, tidligere eier kan ikke huske slik lyd).

Hilsen Hanne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er nesten helt blank på bil. Har fått en audi 100 quattro av naboen, 90 mod. Problem; varsellampa (rød !) for bremse/hydraulikk blinker endel, men ikke hele tiden. Har skjekket bremsevæske, hydraulikkolje, ser ok ut. Men kjenner en slags knurring/skurrelyd når jeg svinger, nesten ikke hørbar, men kjenner den i fingrene. Ikke mye, og ellers er bilen lett og fin på rattet. Kan det være noen sammenheng mellom varsellampa og denne lyden, i så fall hva kan det være, og er det kanskje alvorlig? (har nettopp fått den eu-godkjent, tidligere eier kan ikke huske slik lyd).

Hilsen Hanne:)

Knurrelyd :watchout sitter vell en katt fast en plass da :)

Neida, jeg aner ikke-aldri hørt om knurrelyder fra rattet før :wonder: kan ha noe med servo å gjøre kansje?? tviler på varsellampa har noen sammenheng med rattet hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er kanskje ikke så lett å vite hva som er problemet? Er det slik at jeg kan skifte servo-olje selv, må jeg tømme (pumpe?) ut den som er der nå? Eller bare etterfylle (noe som kanskje ikke har særlig effekt da den ligger fint mellom min/max allerede) ?

Men det er en meget behagelig bil å kjøre:) liker dog ikke dette varsellyset, bør vel tas alvorlig!

Takk folkens, katta mi ligger forresten her inne å sover, vet ikke om den har vært inne i bilen for å spille meg et puss:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider