Gå til innhold

Effektlakkering?

Ranger emnet

blogz

Anbefalte innlegg

æhh....

Ok først må dere se på bilde her Gitarbøker gitar gitarforsterkere gitarer musikkutstyr

Det er da altså en gitar.:rolleyes: Den har jeg:yodude:

På bilde der går det ikke sånn innmari gått fram åssen den egentlig ser ut, men det får duge.

Så spørsmål:

Jeg har løst til å få den effekten på andre ting, og det hadde jeg da tenk til å få til uten å bruke flammelønn.:watchout

Så mitt geniale bullshit hode har kommet opp med en ide.

Den går ut på å begynne med feks lys blå lakk (åsså grunning da:hellothere: ) så gå gradvis mørkere med forholdsvis kjukke lag med lakk. Helt til jeg bruker mørk blå. Så kommer selve ideen: Funker det da å bruker vannslipepapir og så pusse seg nedover i lagene å få noe av samme effekten?

Eller er det noe en som såvidt greier å bruke smøring på sprayboks burde holde seg LANGT unna?

Ser for meg at hvis jeg bruker pussepapiret i en retning hele tia og ikke pusser likt overalt så vil jeg få en effekt ivertfall.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ser ut som en nybegynner "feil" med airbrush.

Hadde du hatt en, og lakket den sort.

For så og bruke airbrushen til å lakke masser med lysere blå streker.

Hadde du nok lett fått den effekten.

Klart det koster om du ikke har utstyret.

Den slipe ideen din hadde nok fungert.

Lettere om du hadde gjort det andre veien.

Altså mørkt først. Så lyst.

Kunne blitt vanskelig å få gjevnt.

Alt etter hvilken grad av papir du hadde brukt.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt klart ikke utstyret, og kan som sagt såvidt håndtere en spraybox med kjedesmøring. Så airbrush holder jeg met et stykke unna i første omgang. Jeg Lurer på å sette sammen et gitarstativ rett og slett bare får å prøve.

Men takk for tipset om å gå andre veien.

Og det at det ikke blir gjevnt er jo hele vitsen så der må jeg bare prøve meg litt fram. Men jeg begynner å ane att det er et veldig langtekkelig prosjekt.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2028020_3_1_2007_13_46_0_706.jpg.jpg

Det der er lakket som dere begge sier...

Men om det er lyst eller mørkt først...det går ikke fram fra bilde ialleball...

Så er det brukt ett eller annet som el lagt over/slipa/et eller annet for å få fram fargene, å så ett tonn med klar lakk...

:thumb

Detta er bare å prøve seg frem... sånn mann har oppdaget nye ting...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint:assman :D

men gitaren er jo laga i treverk som har selve mønsteret i seg fra naturens side så gutta som har malan har vel ikke giddi å styre så fælt me`n. Men føkk it.... kanksje jeg skal prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...