Gå til innhold

Da var nybilen til Stig ankommet Tromsø

Ranger emnet

nicoloco

Anbefalte innlegg

Pass nå på han Stig at han ikke kræsjer, kjører ut, å sånt. Skal vissnok være en hard bil å ha kontroll på...

Som Jeremy Clarkson sier i videon under: "make a mistake - and it bites your head off". :)

Top Gear test av Carrera GT: YouTube - Top Gear - Porsche Carrera GT

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult å ha mye gamp uten overlading, men det koster! Er vel ikke så mange produksjonsbiler som har 400+hk, V10 og sugemotor? CGT, Murcielago, no Ferrarier?

Carrera GT har en 5.7l V10 på 612hk. :partyon:

Murcielago har en 6.2l V12 på 572hk. LP-versjonen har 620hk.

Gallardo har en 5.0l V10 på 520hk.

Ferrari bruker V8'ere og V12'ere i hovedsak. V10'ere har dem vel aldri hatt...

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Audi s6 har også v10 med over 400hk sugemotor. samme motor kommer i R8 til sommeren mener jeg å huske

Nye S6'a har en 5.2l FSI V10 på 429hk. Modifisert Gallardo motor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter samtale med en på msn (som også er på bilforumet) som hadde kjørt denne bilen, så kom han med kommentaren "Hels sinnsykt" og "0-200-0 på 12sek"...missunner denne fyren heftig :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjaaa.... Her er det en ihvertfall :)

Mnjaaaa... Nå er dette en formel1 motor da. Seff fant du ett unntak. :rules:

For all del, flott bil - denne Carrera GT'n. Beste er vel at det er en Porsche. Porscher er jo også kjent for å vare en del lengre enn andre sports-/supersports biler.

Jeg vet jeg ville gjort det samme, hadde jeg hatt råd. :) Så, takk til Stig som får oss bilgærne til å kunne oppleve slik i lokalmiljøet vårt. Håper jeg tør å spørre han om å få være med på en liten tur til sommeren, om det høve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass nå på han Stig at han ikke kræsjer, kjører ut, å sånt. Skal vissnok være en hard bil å ha kontroll på...

Som Jeremy Clarkson sier i videon under: "make a mistake - and it bites your head off". :)

Top Gear test av Carrera GT: YouTube - Top Gear - Porsche Carrera GT

Men hva sa han da han testet Enzo? "This will eat a Carrera GT for lunch and the Ford GT for dinner, this is MADNESS! Such savarage!"

Noe i den duren:)

Men, GT'en er rå den. Men Jeremy lurte også på hvorfor ikke Porsche "dro den lengre ut" da de lagde den, siden den er bra allerede, men fortsatt har så mye mer å gi... Men det gjorde de da altså ikke...

Har hele episoden på pc'en, får vel se den igjen:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjaaaa... Nå er dette en formel1 motor da. Seff fant du ett unntak. :rules:

For all del, flott bil - denne Carrera GT'n. Beste er vel at det er en Porsche. Porscher er jo også kjent for å vare en del lengre enn andre sports-/supersports biler.

Jeg vet jeg ville gjort det samme, hadde jeg hatt råd. :) Så, takk til Stig som får oss bilgærne til å kunne oppleve slik i lokalmiljøet vårt. Håper jeg tør å spørre han om å få være med på en liten tur til sommeren, om det høve. :)

Det er et godt poeng at det er nettopp en Porsche. Gode odds for at den vil gi mange års problemfritt bilhold, selv med aktiv bruk. Da jeg var å så på CGTen nevnte Stig at han var plaga med masse småfeil på Aston Martinen. Må være surt å bli plaga når man kjøper en bil til 2,2 mill... Vet jo hva man sier om engelske biler men DB9 ble utvikla og produsert mens Ford eide Aston Martin.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider