Gjest sicarlse Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 var det jeg og trodde, uansett om du har frikort, så blir det det samma hvis man smeller over grensa? men hvis du tjener under er jo dette mer lønnsomt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Hvis du går et helt år UTEN å gå over 40K så tjener du vel noe på det... Kun første setningen som var svar til deg :) Resten var til TS. jeg brukte skattekort sommer og høsten 07.tjente rett under grensa, viss man går over må man betale 50%. i år betaler jeg 36% pga at jeg brukte frikort i fjor. Dem 50% er sikkert fordi du ikke har noe skattekort. Hadde du levert inn ett annet så hadde du sikket komt mye lavere en på prosenten :) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Bestiller du frikort, kommer over grensa og skal bestille deg nytt skattekort bør du vite at man må betale straffeskatt fordi man ikke har hatt skattekort fra førstninga av året. Altså tjener du 100 000 et år men bestiller frikort, vil du få en mye høyere skatteprosent når du overstiger fribeløpet og bestiller skattekort. Selv betalte jeg 32% i skatt ifjord, men betaler 21% i år, med over dobbel lønn fordi jeg bestilte meg skattekort iførstningen av året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Såpa88 Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Hva skjer hvis man har 2 jobber, og får lønn på frikort med den ene jobben og tar den andre jobben på skattekort?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Kun første setningen som var svar til deg :) Resten var til TS.I see.. :D ...da er det vel bare å be om det...inntil jeg er oppegående igjen. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg