Gå til innhold

Store problemer med støy!

Ranger emnet

klyde2000

Anbefalte innlegg

Slik er situasjonen:

Brukte en del timer på å bytte ut alle stereokablene mine(de gamle var fra Biltema), jeg koblet ut batteriet og tok ut alt sammen. La alle tilbake akkurat slik det var men når jeg nå startet bilen er støyen så høy at anlegget ikke kan brukes.

Slik ser oppsettet mitt ut:

- Strømkabelen og signalkablen ligger på hver sin side av bilen.(de møtes aldri!)

- Jordingskabelen er like stor som strømkabelen og er jordet i en gjennomgående bolt i bagasjerommet(karroseriet, har pussa vekk lakken rundt der hvor kabelskoa treffer)

- Jordkablen på batteriet er oppgradert til en som er tykkere.

Det jeg kunne gjort var å oppgradere jordingskabelen på dynamoen men jeg aner ikke hvor den orginale går så hvis ingen kan vise meg med bilder er dette en oppgave som vil ta laaang tid. Bilen er en Audi A4 97 Avant

Det som er rart er at støyen kun kommer fra de høytalerene som er koblet på forsterkeren, de som går rett på spilleren gir perfekt lyd.

En idee jeg har hatt er at signalkabelen er ødelagt(det er en firekanals kabel av ukjent merke)

Håper noen av dere bilstereoentusiaster kan hjelpe meg, all help mottas med stor takk :)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble en ledning mellom chassis på spiller'n og jord (skjermen) på signalkablene dine.

Sjekk jordinga på forsterker'n godt./QUOTE]

Det der skjønte jeg ikke bæret av, jeg har ikke en egen kabel som fungerer som jording fra spilleren.

Hvor i all verden skal jeg feste en jordingskabel på signalkablen?

:wonder:

Jordinga på forsterkeren burde være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble en ledning mellom chassis på spiller'n og jord (skjermen) på signalkablene dine.

Det er vel bedre å finne problemet enn å omgå det.. Hvis støyen forsvinner ved denne metoden er det jo jordingsbanene inne i cd-spilleren som er ødelagt.

Jeg har vært borti støy ved at strøm og signal lå for nære hverandre bak hvor de går inn i forsterkeren. Prøvde stort sett alt jeg kunne, og trodde tilslutt jordingsbanene i spilleren var kaputt (folk sier pioneer tåler lite sånnsett), men ved en tilfeldighet så flytta jeg litt på strømkabelen og alt spillte klokkerent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren min har inngang til strøm i den ene enden og til signalkablene i den andre.

Derfor har jeg lagt signalkabelen langs veggen hele veien bakover, og strømmen på motsatt side.

De er aldri mindre en 1m fra hverandre (utenom når de er koblet i forsterkeren da selvfølgelig)

Jeg skal prøve noen andre signalkabler og dette jordingsforslaget deres i dag.

Tusen takk for hjelp, jeg poster heller en ny melding hvis problemet fortsetter.

:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider