Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med oversettelse av biltekniske ord.

Ranger emnet

Oversetter

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke en bilekspert, men jobber som oversetter. Nå sitter jeg med en ny liste med rare bilord:drive2

Ordene er franske og jeg skal oversette de til norsk.

Det franske ordet er Canister og jeg vet at det har noe med rensing å gjøre.

Her er en link som viser funksjonen, dere må gå ned til ordet CANISTER for å se beskrivelsen. Den er fylt med aktivt kull og tar opp bensindampen. Er det en katalysator? Virker litt rart for franskmenn bruker ofte samme ordet.

Le traitement des polluants automobile

Iallfall tusen takk fra en blond oversetter:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The canister is filled with activated carbon. The purpose of this one are to retain the gasoline fumes which would be sent in the atmosphere."

"Indeed, before, the tank had a setting with the free air. The vapors resulting from the evaporation of the gasoline were rejected directly into the atmosphere. They are HC"

"With the canister, these dry steams trapped by coal then D aspired, according to a predetermined strategy, by the engine to be burned there. The valve canister is ordered by principle RCO (cyclic report/ratio of opening) that is to say a chopped tension which opens the valve more or less."

Nå har jeg ikke peiling på fransk, men kom iallefall opp med det over. "Hc" som står over betyr det samme på norsk som fransk, alså uforbrent bensin. Så jeg tror vel det er katalysator, men ta innlegget med ei klype salt da jeg egentlig ikke har noe peiling...

Mvh :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Kullfilter passer best i min sammenheng, har lest en god del i dag, men mangler norske ord for alt som har med bil å gjøre.

Jeg trenger litt mer hjelp. Noe de på fransk kaller "boitier papillon"; direkte oversatt sommerfugl boks. Men det er det jo ikke. Det har noe med forgasser å gjøre, den er koplet på forgasseren. Mulig en boks av noe slag.

Her er iallfall bilde, hvis det kan hjelpe. Fra bilde nr 5

Nettoyage boitier papillon [reportage photo] - Peugeot 206 Technique - FORUM Peugeot 206 - FORUM Les clubs Forum Auto

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg har iallfall lært meg mange nye ord. Det er ganske håpløst å oversette noe man ikke forstår og når man ikke har noen forklaringer på hva det er, men kun ordene.

Her er noe annet. Det er en flaske av et eller annet slag. Har søkt på bildeler og referansen jeg fant på e-bay uten at jeg ble noe klokere.

BOUTEILLE DESHYDRATANTE DE CLIM. - RENAULT - Réf : D252 en vente sur eBay.fr (fin le 12-Jan-08 23:50:31 Paris)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en Receiver-Dryer det er snakk om her, et filter som skal fjærne fukt og filtrere bort urenheter i et airconition eller klima anlegg, Automotive Air Conditioning Systems

Blir vel bare kalt for "tørkefilter" på godt norsk :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider