Gå til innhold

Hva er det som gjør at blinklysene slår seg av med rattet + fjernlysene?

Ranger emnet


EskilF

Anbefalte innlegg

Litt rar overskrift, men det jeg lurer på er hva som gjør at blinklysene slår seg av av seg selv når man vrir rattet tilbake etter sving?

 

Og det samme med fjernlysene - hva er det som gjør at disse holder seg på hele tiden helt til man trekker hendelen til seg igjen?

 

Problemet mitt er at mekanismen for blinklys-avsalg + konstant fjernlys er gått i stykker. Jeg har med andre ord kun lyshorn, og må i så fall holde hendelen inne for å ha fullt lys. Det holder seg ikke på plass....

Samme gjelder blinklysene - disse må jeg slå av manuelt etter hver sving!

 

Jeg hadde av rattet og tulla litt med disse hendlene i høst for å fikse vinduspusserne, men har tydeligvis kommet borti noe på veien...

 

- Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med du har fungerende lyshorn vil jeg gjette på at hele bryterenheten er herp. Blinklysbryter-brytern er en liten pinne som dulter borti to klikk-klakk brytere som sitter nære rattakselen. Kjent problem med mange gt-ratt at du mister "skru av blinklys" funksjonen pga det der.

 

Ekstremt dårlig forklart men... Bytt alt sammen. Det finnes vel ti millioner golfer i Norge å plukke fra. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvopphørelsen av blinklys er pga en tapp som sitter på rattet som når du ratter hit og dit kommer borti en plastsak og "dytter" ned gjen pinnen til blinklysa..

 

jævla knotete forklart, det veit jeg, men jaggu meg helt umulig og forklare uten at du faktisk ser det!

 

 

dette med fjernlysa er bare en vanlig bryter.. av og på.. hvis "holde" funksjonen til denne bryteren er defekt så vil kun lyshorn fungere og den vil ikke holde fultlys!

 

finnes en million slike som skody så fint sier det rundt om på høggere i landet her!

 

husk at det og er forskjell på dissa pinnene da :)

 

du har den lilletypen, dvs små pinner man knapt ser og får tak i

 

stor type som passer overens med den lille (forskjell på ledningsnett)

 

samt en stor type til nyere ledningsnett som da ikke er "bakoverkompatibel".. enkleste måten og vite om man har CE1 nett eller CE2 nett er rett og slett og se etter hvor man har nødlblink bryteren, denne skal sitte oppå rattstammen om du har CE2 og sitter vedsiden av speedo om du har CE1 :P

 

 

håper du lærte noe, for jeg er en amatør til og forklare ting

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår