Gå til innhold

525 motor i 520

Ranger emnet

eetfuk

Anbefalte innlegg

Et spørsmål som syntes å være vanlig her, men jeg har noen spørsmål om det og en annen bil.

Jeg tenker å gå til annskaffelse av en BMW 5 serie (E34) og har kommet over en billig 520 med en motor som er ganske vrak(520 12v). Men har også kommet over en motor (525 24 v).

Ringte og spurte Biltilsynet hva som måtte til for å få dette på det reine, og jeg som hater telefoner blacker egentlig helt ut under slike samtaler.

Uansett.

Etter det jeg husker snakket han kisen på Biltilsynet vest om at Bremser og understell\karoseri måtte være identisk, den kunne ikke bråke eller forurense mer en en 525 Og det måtte foreligge dokumentasjon på det fra importør(BMW Norge)

Knall lett tenkte jeg. Men nei;

Ringte BMW norge idag og fikk en litt iskald tone og et negativt svar på at de ikke gav ut slikt. Da spør jeg altså, hva nå? Hvordan går jeg fram nå?

Case 2:

En venn vil kjøpe en 520 med utborret 525 motor(la os si 2.7).

Det foreligger ikke noe dokumentasjon på Trimmingen, og i vognkortet står det forsatt 520.. Om han kjøper den, er han screwed på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt samme tanken med dama sin 520.. Vet av en 525 24v jeg tenkte å montere, da med identisk understell osv som 525, men hvis man ikke får papirer på dette, er det vel liten vits..

ang case 2, så vil jeg tru at han aldri får den godkjent med den motoren uten å betale dyrt for det. (Tuv osv)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt samme tanken med dama sin 520.. Vet av en 525 24v jeg tenkte å montere, da med identisk understell osv som 525, men hvis man ikke får papirer på dette, er det vel liten vits..

ang case 2, så vil jeg tru at han aldri får den godkjent med den motoren uten å betale dyrt for det. (Tuv osv)

Siden karoseriene på de to bilene (520en og 525en) skal etter min viten være like. Bør vel et slikt skriv være generelt og ikke bare gjelde en spesifik bil. Men så har jeg aldri sett et slikt skriv heller.

Er det mulig for meg å skaffe et slikt skriv uten å måtte forholde meg til BMW Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ny forstilling? Er ikke blokka og motorfester osv lik på de 2 motorene?

Litt OT, men om man istedet bygger om til 525 12v motor, blir det bare bolt on da? Med tanke på ledningsnettet og andre motorkomponenter.. Drivverk osv blir også isåfall fra samme 525..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg har en likedans bil, jeg hadde planer om og bygge til 525 24v.

du har en 520 12v, med andre ord, en 1988-1989 moddel, etter 1990 kom 24v. å etter 1990 kom også vanos og føler på girkassa, å du har ingen av delene, så med andre ord, skal du bygge om , må du ha nytt alt av det eletriske i bilen. det som hører til 525 24v`en. identiske bremser på de fleste 6`ere, å seff er jo 520 motoren 6`er.

Volvo 740 tic B230ET 1987

Volvo 142 B20 1971

x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt

x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt

x-Bmw E34 520i 1988 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Biltilsynet pleier og nøye seg med at du tar med bilen til et bmw verksted og får de til og gå god for at du har byttet alt som anderledes på 520 og 525. Når de har gjort det så tar du med bilen på en time hos biltilsynet hvor de går over og sjekker at alt er i orden. Det var vel det..

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider