Gå til innhold

Demontering av varmeapparat panelet/bytte av lyspære

Ranger emnet

Sonax

Anbefalte innlegg

Heij, driver å forsøker å få lys i varmeapparat bryterne på en Omega A 1988 mod. Har forsøk å gå frem slik som Haynes sier, og koblet av styrevaierne der "øyet" i endene sitter klemt over en plasttapp. Ifølge boka skal jeg nå kunne dra hele greia ett stykke ut og koble fra multikontakt, men det går ikke, det er motstand en eller annen plass og jeg har klarer ikke finne ut hva som gjør det heller. Klarer ikke se hva det kan skyldes eller noe.

Så vet noen hva det kan være som holder det fortsatt? Eller evt. om det bare krever sykt bruk av makt for å slippe taket?

Håper på å helst få noen kjappe svar da jeg helst skulle fått det fikset og montert igjen i kveld.

På forhånd takk;)

Mvh Jon Larssen

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som har bytta pære® i varmeapparatet da? Jeg fatter fortsatt ikke hva som holder igjen og nå har jeg forsøk enda mer å få det ut. Det bare stopper opp når jeg kommer ett stykke på vei:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsan tok seg en ringerunde til diverse folk som hadde spesielt 3000 ute til salgs i dag og fikk etterhvert nummeret til en kar ved navn Jørn i Bardufoss, han hadde visst leket seg mye og lenge med 3000 gjennom tidene før han gikk over til Rekord, og han hadde byttet pæra i varmeapparatet på en for svært lenge siden, han kunne ikke huske helt hvordan han hadde fått gjort det men husket at det vært helt over jævlig mye styr. Dette støtter jo virkelig min teori om at man faktisk må ut med hele driten for å få skifta den. Han mente også at det var bare ei pære og at resten var magi i form av fiberopptikk=P

Jeg får det jo ett stykke ut så jeg skal prøve å rota mer inni der med handa for å kjenne om jeg finner en stikksokkel eller noe, men gjør så forbanna vondt for jeg treffer noe skarp også=P

Har demontert cdspiller og tatt vekk den plast"lomma" under der for å kunne stikke handa inn i begge hullene.

Får vell bare prøve videre i morgen jeg da, skal forsøke å stå opp såpass at det er litt lyst ute enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, farsan skal oppholde seg i Tromsø hele neste uke og snill som jeg er lar jeg han heller ta min bil siden sotheksa hans går så dårlig at det blir slitsomt å kjøre i over 3 timer hver vei, og jeg hadde jo ikke fått kjørt no spesielt med den uansett=P

Så nå har vi stått til halv tre og byttet slangene som går inn på dysene. Tok bare de 4 fremste da det var de som ver lekk men blir å bytte alt av slanger og rør etterhvert.

Så for now har jeg skrudd sammen varmeapparatet igjen, blir nok å forsøke å få det ut igjen når han kommer tilbake;)

Forhåpentligvis er dagene litt lysere da også:)

Men jeg skal si ifra hvordan det går da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah er vel mørkt hele døgnet der nå? veldig fint der oppe om sommeren smøre seg inn med solkrem kl 12 på natta:P

Det er vell noe i nærheten av dagslys mellom 10 og 13 her for tida=P Ellers er det mørkt;)

Men det er absolutt verdt det for å ha slike sommere som vi har, synes nå jeg ihvertfall. Er utrolig deilig på sommern å kunne gjøre hva man vil når som helst, det er lyst og fint og varm som oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider