camaro355 Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Jeg holder på med full overhaling av min TH350 kasse, og jeg lurer på hva slags oljetype jeg skal velge. Har jo flere muligheter, men gode råd lytter man til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Dexron3 tenker jeg. Dexron 2 får du knapt tak i lenger. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Dexron3 tenker jeg. Dexron 2 får du knapt tak i lenger. må ikke glømme Donax. er bra den.kiddie kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 er det noe forskjell på dextron 2 og dextron 3 fra biltema, i forhold til andre steder? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Donax? å er det?? En Chevy kasse SKAL HA Dextron 2-3, 3 er nyeste og da kanskje den beste av de to... Ford skal ha TF olje, å disse skal ikke blandes...:rules: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 En TH350 "skal" ha Dextron 2. Men som det nevnes er den vel ikke å få tak i så da er det Dextron 3 som gjelder. Tilogmed Biltema har slutta å selge Dextron 2 :( Er det krise og man ikke har noe anna så er det ikke noe problem å bruke helt vanlig 10W30 :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camaro355 Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Donax? å er det?? En Chevy kasse SKAL HA Dextron 2-3, 3 er nyeste og da kanskje den beste av de to... Ford skal ha TF olje, å disse skal ikke blandes...:rules: Har hørt at du får hardere giring om du bruker TFolje på GMkasse,har noen erfaring med dette?. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Donax? å er det?? En Chevy kasse SKAL HA Dextron 2-3, 3 er nyeste og da kanskje den beste av de to... Ford skal ha TF olje, å disse skal ikke blandes...:rules: Donax er en automatolje som finnes på shell stasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 De gamle Ford kassene skulle ha en ATF olje med friksjonskapende tilsetninger. Het den ikke type A mon tro? Var populært å fylle den på andre kasser også en stund og skulle gi fastere gearinger som Camaro 355 sier. Motorolje på automatgerakasse er en sikker død. Oftest knekker tappene/medbringerne på oljepumpen umiddelbart. Men seff i en krise... Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 ATF type F olje er litt tørrere hvis en kan si det sånn. Skal kunne brukes på th 350`n også ja Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 En TH350 "skal" ha Dextron 2. Men som det nevnes er den vel ikke å få tak i så da er det Dextron 3 som gjelder. Tilogmed Biltema har slutta å selge Dextron 2 :( Er det krise og man ikke har noe anna så er det ikke noe problem å bruke helt vanlig 10W30 :D hmmm...kjøpte noen liter derxon2 for noen uker siden på biltema eg.. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Har hørt at du får hardere giring om du bruker TFolje på GMkasse,har noen erfaring med dette?. jepp byttet fra f-olje til d3 på power gliden min, men byttet tilbake til f-olje da den ga mere kick i girene mye mere kontant anbefales for race kasser :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
33Ford Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 jepp byttet fra f-olje til d3 på power gliden min, men byttet tilbake til f-olje da den ga mere kick i girene mye mere kontant anbefales for race kasser :) Det er en "friction modifier" i F-type oljer som gir mere "kick" i gearene. Kjent triks fra tidlig DragRace tid å bruke dette i "ikke Ford" kasser :usa: Siter Dragracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Kor er det ny bil på gang eller 33Ford Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Motorolje på automatgerakasse er en sikker død. Oftest knekker tappene/medbringerne på oljepumpen umiddelbart. Men seff i en krise... Pussig at ikke kassa mi er gåen da :) Er vel også et velbrukt triks for å få opp viskositeten i automatolja (evt servoolje) for å oppnå mindre internlekkasje hvis man har gamle pakninger og tetninger. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg