Gå til innhold

Passer motor fra passat i golf?

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om motor fra passat passer i golfen? Tenker på en sånn fra midten på 90 tallet, tdi motor.

Kanskje lettere å finne en sånn enn en td motor fra en golf rundt på skroter og bildemonteringer?

Og hva er de mest typiske feilene på disse motorene?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurte på om motor fra passat passer i golfen? Tenker på en sånn fra midten på 90 tallet, tdi motor.

Kanskje lettere å finne en sånn enn en td motor fra en golf rundt på skroter og bildemonteringer?

Og hva er de mest typiske feilene på disse motorene?

Er ikke sikker på om Tdi motoren passer inn, men vet Tdk'en passer overens fra Passat til Golf...

En meget typisk feil på 1,9 Tdk motoren er at kilesporet i veiva blir slitt, det kan høres ut som at det er viftereima som er slakk eller en liten ventilkakk når det begynner og ha blitt ødelagt..

Måtte selv skifte veiv i Golfen pga dette problemet, timinga på tenninga var så feilinnstilt når dette var på det værste med den gamle veiva at bilen ikke ville starte!

Så anbefaler deg å sjekke dette hjulet nøye hvis du vurderer Tdk motoren!

En annen ting kan være lang kjørelengde, men det er ikke noe problem hvis motor er i god stand.

MVH

killergolf

Vw Caddy 1987 Soon TDIC

X biler:

Volvo 240 Gle 1986 Savne på

Vw Golf 1992

"Old Vag's never dies, they only go faster"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... Får se hva jeg finner av motorer etterhvert. Har vanlig 1,9 sugediesel nå og det er ikke akkurat noe råskinn.

Men det med kilesporet, er det problem på motoren jeg har fra før også? For det er en sånn klakkelyd i den når den står på tomgang, motoren har levd ett godt liv helt til jeg fikk tak i den så har ikke gått tom for olje eller noe sånt.

Er vel kanskje TDK motoren jeg tenker på, hvertfall den med mekanisk pumpe jeg er på jakt etter.

Peil på hvor mye en sånn motor ligger på i pris?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brabra... Har ikke drevi noe særlig med denne bilen enda, men planer finnes. Var bare engstelig for at disse motorene kosta ei halv årslønn. Men satt og så i instruksjonsboka i stad, og der så det ut som om det er forskjellig utvekslinger i kassene på dieselutgavene? Stemmer det eller var det bare jeg som var for trøtt?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider