Gå til innhold

søker hjelp ang. høytaler spraking

Ranger emnet

menol

Anbefalte innlegg

de fleste tipper vel sprengt høytaler nå tenker jeg :P

men den gang ei. monterte pioneer ts-e1376 foran i bmwn min i høst, nesten med det samme så spraket dn på førersiden.

til jul nå fikk jeg et nytt sett å byttet den ene idag, men det er akkurat det samme, bare litt lavere. disse er koblet på en gas forsterker bak på 2x100wrms tror jeg.

noen tips? kan det skyldes selve ledningene frem til høytaleren eller er det noe galt med selve forsterkern, f.eks utgangen til venstre siden.

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulige feilkilder:

Spiller

Signalledning

Forsterker

Høgtalerledning

Sjekk alle kontakter.

Det kan hende at det er forsterkeren som kødder (f.eks signalinngangen)

Sjekk det som er enklest først

Lykke til

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulige feilkilder:

Spiller

Signalledning

Forsterker

Høgtalerledning

Sjekk alle kontakter.

Det kan hende at det er forsterkeren som kødder (f.eks signalinngangen)

Sjekk det som er enklest først

Lykke til

har sjekket litt idag da. byttet om strømmen til høytalerne på forsterkeren. sprakingen skiftet side så det er vel inngangen/porten på forsterkeren.

men det dukket opp en ny rar lyd da jeg fikset vaieren til panseret. lurer på om polene på høytaleren kom borti hverandre eller noe sånnt.vart en slags flam flam flam flam lyd liksom. dette skyldes?

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

har funnet ut at radio signal ledningen er synderen, i allefall en del av den. så skal prøve å bytte den.

er det normalt at den kabelen må være intakt for å starte spilleren?

først dro jeg ut pluggen på spilleren å trodde den måtte være i, så klippet jeg ledningen, men det funket dårlig. spleiset de sammen å fikk startet spilleren.

må vel bytte den iløpet av uken tenker jeg. håper det er der forstyrrelsen ligger, hvis ikke prøver jeg å bytte spiller.

det er som sagt forsterkerne baki som påvirkes. subben og frontsettet

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider