Gå til innhold

Blinklys/tåkelys høyre foran har sluttet å virke

Ranger emnet

Rassa

Anbefalte innlegg

Hei.

Skulle sett på nye blinklys/tåkelys her i romjulen. Etter noen forsøk ga jeg opp, tiltross for at jeg har fått de på før (kontakten på FK blinklysene er håpløst konstruert!). Satt da på det orginale blinklyset intil videre. Da jeg skulle sjekke at Ting fungerte som de skulle registrerte jeg at blinklysene på høyre siden blinket fort, og både blink og tåkelyset høyre foran ikke virket i det hele tatt. Pærene er hele.

Jeg tenker kanskje noen relee og en sikring?

Noen som har erfrainger/svar på mitt problem?

Jeg var utom Møller idag, men han som var på jobb på delelageret hadde ikke noen gode tips. Hvis ingen her har noen tips får jeg dra ut på møller på mandag når det er litt flere folk på jobb:)

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Jordingen på tåkelyset er iallefall i orden. Noen som vet hvor jordingen til blinklyset høyre foran er?

Jordingsfeil forklarer vel ikke at blinklyset på høyre side og høyre bak blinker fort??

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, det var jeg faktisk ikke klar over:).

Skal sjekke det ut idag/imorgen. Sikkert noe Møller ikke kunne tenkt over, hvertfall ikke før de hadde solgt meg diverse relee og sikringer (ingen returrett på det:))

Vet du hvor jordingen sitter? Regner med det det er i nærheten av blinklyset?

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på møller i dag. 780V8, du hadde rett i at det ikke var releet som hadde tatt kvelden. Han ute på møller ville anta et ledningsbrudd. Fikk instruksjoner om å sjekke strømtilførselen på ledningene som gikk ut til lyktene fra et punkt under luftfilterboksen.

Skal sjekke det ut på fredag. Lett å ta av luftfilterboksen?

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er løst:)

Etter å ha sjekket at det var strøm frem til blinklyset, fant jeg ut at det dårlig kontakt på det orginale blinklyset som stod på. Dette ble løst da FK blinklysene omsider (lite logisk utforming på kontakten!)kom på:).

Ingenting er som når det bare er en bagatell;)

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider