Gå til innhold

bensinforbruk polo6n 1,6

Ranger emnet

Follostyling

Anbefalte innlegg

hey..

noen som har vært bortil at polon bruker mye bensin.

selv på pen langkjøring. 10-15 mil i 110-115kmt bruker den 0.8-0.9

og (by) kjøring 0,9-1,2

Syns dette er litt mye til å være polo jeg da..

har hatt en diagnose på den.

å lambdan virker.

temp føler til styre enheten er bytta..

Alt av tenningsdeler er nytt..

NOEN SOM KAN VITE HVA DETTE ER... hehe

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt forbruk hadde Caddy 9KVF'en jeg hadde før også. For den sitt vedkommende skyldtes dette kombinasjonen av lav utveksling i gearkassa og små hjul (195/45-15). Mulig Poloen har høyere utveksling. G3'en som moren min hadde i sin tid (1,6 75HK 801-blokk) brukte i alle fall en del mindre. Den fikk jeg ned i 0,6-0,7l/mil på normal kjøring. Den hadde også ekstremt langt 5. gear.

Så det er rett og slett mulig at du gasser for hardt, selv når du kjører pent;). Hva slags turtall har du i 100km/t i 5.?

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kjører jeg på 185-70-14 vintehjul subber litt ja.. hehe

men syns den bruker for mye ass..

vet ikke helt turtal jeg. 110 rundt 3000 R/min

volvo 245 b21et 77 mod.

245 78/90 me b23ET 60/60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om jeg prøer å kjøre pent, til-fra jobb og litt små kjøring og så PRØVER å holde den under 3000 men hjelper ikke stort.. hehe.

noen som er hypp på polo eller ???? :P

link. går for 40 ved rask handel..

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

volvo 245 b21et 77 mod.

245 78/90 me b23ET 60/60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske mye å tjene på å lære seg å kjøre økonomisk også da. Jeg bruker i snitt 1dl/mil mindre nå enn når jeg kjøpte Golfen jeg har nå. Er ikke så mye planlegging som skal til. Bremsing på gear i stedet for å ha clutchen inne og bruke bremsen, tenke på hvor du akselerer nå du skal på motorveien. Best å bruke påkjøringsrampen som oftest har nedover bakke til å aks, ikke som mange gjør, vente til det er flatt eller oppoverbakke. Akse med giring 1-2-4 eller 1-3-5 avhenging av motor. Maks 3000rpm ved aks, og kortes mulig aks på 1.gear

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

jeg har polo 86c, den har høy forbruk jeg fylte på fulltank, og kjørte nesten ikke mer enn 420-440km, det tilsvarer over en liter. DEt syns jeg er for mye for den bilen, en jeg kjenner han har Mercedes Benz E 320, han har nesten samme forbruk som meg, og min motor er bare 1,3:S

Vw Polo 86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har polo 86c, den har høy forbruk jeg fylte på fulltank, og kjørte nesten ikke mer enn 420-440km, det tilsvarer over en liter.

Enten kjører du som en tulling, ellers må du bytte blå vanntempsensor eller lambda

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1

hva mener du som en tulling, følger akkurat fartsgrensa, kjører lovlig, men jeg har fire trinns gir kasse

2

Enten kjører du som en tulling, ellers må du bytte blå vanntempsensor eller lambda

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider