Gå til innhold

Treg giring til 1. og 2. gir ved oppstart

Ranger emnet

Susie

Anbefalte innlegg

Bjerke er bra :) Har vært der selv ett par ganger...

Nei dette er når du står over. Jeg er jo ikke hundre prossent sikker på hvordan din bil / motor står. Golf motoren står jo sidestilt så dette jeg peker på er rett mot motoren fra batteriet. om du forstår. Uansett vil jeg tro du kan se denne spaken... PS. ta med deg en kompiss for og vrikke på girspaken så ser du det :)

JAh hehe.. jeg har lært meg hvordan man legger inn bilder :)

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vwpassat_tdi du har ikke samme giroverføring som golf!! motoren din er langsgående og girkassa sitter under golvet ditt for å si det sånn.. visst du kommer deg under bilen vil du oppdage dette..

Ja dette skulle jo da forklare forskjellen :)

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da skal jeg først sjekke det fra motorrommet med en kompis som sitter og girer litt :)

Motoren på passat'en ser slik ut, sjekke disse bildene, men min er TDI, dette er 1.8T, men lik motormontering. Vet ikke hva det kalles...tverstilt dette og kanskje?

http://www.bilforumet.no/passat/167748-daniel-m-w-sin-passat-1-8t-1999-a-6.html

Takk skal du ha.

EDIT: -Finn-: Da skjønner jeg. Da blir det Statoil likevel, samtidig med oljeskift til uka, får jeg se på dette her.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. ja da må det nok bli til att girstaget kommer fra torpedoveggen. Så da må du nok som -FINN- sier under bilen. men Bjerke er jo genialt med løftebukker osv. Men ha med kompissen fordet om.. :) Du vil nok se det.... lykke til..

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, takk!!

Men et spm til:

Jeg bytta til Biltemas åpent-Sportsfilter, men da jeg tok at originale filterhuset for å gjøre plass og sette på sportsfilteret, så var en liten slange som var koblet til filterhuset, etter filtreringa av lufta. Det var en liten slange av stoff lign. materiale som var fastmontert på filterhuset og denne plast delen var koblet inn der, som jeg måtte ta ut for å fjerne hele filterhuset. Når motoren er på, drar den inn luft merka jeg. Holder jeg finger over og stenger inntaket, blir motor lyden helt annen, blir mindre RPM tror jeg. Nå får den luft uten filtrering. HVa er denne lille luftintaket til og er det livsfarlig at den ikke filtreres? Skal ut og ta bilder nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. det blir jo på en måte falsk luft der nå da. Om du kjenner att den suger til seg fingeren når du tar den over der. gikk denne slangen til luftmengdemåleren?

det er jo en logisk forklaring att når den da får mer luft stiger turtallet. Det skal nok reguleres via den slangen av noe slag. men om det er KRISE. det tviler jeg på. men får se bilde så skal jeg titte på det :)

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, RPM på motoren er helt fin, men dersom jeg holder fingeren over denne og blokkerer bitte lille luftintaksslangen så synker RPM'en virker det som! Ja, den suger luft inn, men i SMÅ mengder.

Tror ikke det er falsk luft, fordi det skal luft inn via denne. Prøvde å følge denne tynne slangen, den endte rett bak denne langsstilte motoren og rett ved torpedoveggen...kommer med bilder, må bare finne usb kabelen til kameraet...

Bare til eksempel: se på slangen som er avbildet nede på denne siden: K&N 57i GEN2 Induction Kit CHRYSLER PT CRUISER 00-03 on eBay, also, Chrysler, Car Parts, Cars, Parts Vehicles (end time 21-Feb-08 14:15:18 GMT)

det lille hullet/slangen som er på store slangen er plass til nettopp denne intaks slangen jeg snakker om. Dette fikk jeg self ikke fra Biltema , :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, noen sa noe med veivhus ventilasjon eller noe

men har tatt bildet, men finner ikke kabelen , typisk !!!!

mulig denne skal til turbo måler. Er ikke ekspert på sånne ting egentlig. men det er jo mulig hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, når bilen er kjørt varm eller varmt ute så glir alle girene uten problemer, men fortsatt så er 2.giret littegrann hardere enn de andre. Bilen min har kjørt ganske mye, vet ikke om det er på tide med overhaling kanskje pga KM-stand. Men veldig rart at andre som har kjørt under 150.000km har akkurat det samme problemet. Men har dette noe som helst med clutch'en å gjøre? Leste et eller annet sted på nettet at det ble bedre etter cluch bytte, men det var litt annerledes problem også tror jeg.

Singh_supreme: er det mulig å overhale girkassa og fixe feilen?

Da mener jeg bytte disse jævla synk ringene eller hva det var?

Det er jo altfor dyrt med bytte av kasse da...

min er gått 97000km, men har vært slik siden den var ny. møller kunne ikke gjøre noe med det, det var bare slik det var. (..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider