Gå til innhold

Motorras pga overvann i bomstasjon/mulig å få noe dekker?

Ranger emnet

turbokano

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg og hennes bestefar holdt på å måtte bøte med livet i fjor sommer etter at bilen hun kjørte havnet i vann til langt over døra der hvor veien går under jernbanesporet ved Lørenskog stasjon. Bilen - en Voyager - ble totalskadd, men forsikringa hennes dekket ikke dette, så det så mørkt ut for sommerferieturen helt til Se og Hør kom inn i bildet. De sponset leiebil...

Jeg tviler på at noen er erstatningspliktige ved slike tilfeller av Force majeure, men jeg kan spørre henne på mandag hvordan enden på visa ble.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sicarlse

jeg kan aldri skjønne at det kan bli så mye vann i den manuelle bommen på bj.sletta? går utifra at trådstarter heller ikke kunne fatte dette og kjørte uti.

ville tatt saken videre i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har vel mere med kostruksjon av vei/bomstasjon og gjøre vil jeg tro.

Neppe. Stedet jeg snakker om er velkjent for sine oversvømmelser og er til og med mulig å sperre av med bom.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men fan heller... det er statens fittevegvesen som har skylda. den der regeln med hull i vein er jo helt idiot. så lange dem ikke har vist om lengre enn 24 timer kan du ikke kreve erstatning. dem skal kjøre og kontrollere veien ganske så regelmessig så huller burde dem vite om og er det huller dem ikke vet om bør dem ta regninga. fan ass!!! Godt muli at du har fådd vann inn i motoren luftfilterboksen hente lufta lavt og inni skjermer eller frontfanger.

....der vannet kommer i i forbrenningskammer. Vannet gjør at blanding ikke tenner, motor stopper. Farten gjør at veiva blir tvinget videre, vannet hindrer stempelet i å komme opp og...pang

Kjørte ut i en elv med en firhjuling en gang, men den stoppa bare. dette skjedde når 4hjulingen sto stille.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....der vannet kommer i i forbrenningskammer. Vannet gjør at blanding ikke tenner, motor stopper. Farten gjør at veiva blir tvinget videre, vannet hindrer stempelet i å komme opp og...pang

Kjørte ut i en elv med en firhjuling en gang, men den stoppa bare. dette skjedde når 4hjulingen sto stille.

En spennende beskrivelse av fenomenet hydrostatisk låsing der altså... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte på trådstarters tilfelle. burde jo vært skilta hvis det ofte var problem med oversvømmelse.

Jeg forsto det, og svarte at trådstarters tilfelle neppe har mer med veiens konstruksjon å gjøre enn tilfellet jeg beskrev. De virker ganske like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns faktisk at trådstarteren har skylda egentlig. Hvis du ser at det er mye vann der og du vet at du har senka bilen din, så kjører du over dammen på egen risiko. Du som fører må selv vurdere om det er trygt å ferdes på den veien du er på.

Kan garantere at satansvegvesen ville komme til samme beslutning. Hvor surt det enn er, så er det faktisk slik.

Satansvegvesen kan ikke stenge en vei med en gang det er grunn til det. Og man kan ikke forvente at de skal gjøre det heller.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bompengeselskapet sitt ansvar kan ikke forlange at alle med sedler skal kjøre børstraktor med snorkel for å betale da.

De har fått mye kjeft for å ikke skilte om til gratis når det er kluss.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns faktisk at trådstarteren har skylda egentlig. Hvis du ser at det er mye vann der og du vet at du har senka bilen din, så kjører du over dammen på egen risiko. Du som fører må selv vurdere om det er trygt å ferdes på den veien du er på.

Og du er vel 110% perfekt? :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan garantere at satansvegvesen ville komme til samme beslutning. Hvor surt det enn er, så er det faktisk slik.

Satansvegvesen kan ikke stenge en vei med en gang det er grunn til det. Og man kan ikke forvente at de skal gjøre det heller.

Du skulle prøvd å kjøre senka bil i kristiansand den lørdagen.

Glad min bil ikke led samme skjebne. Kan ikke forstå hvorfor du forsvarer at E18 står oversvømt på overvåket område uten at noen tar affære? Folk har betalt for å sitte å glo på og fikse slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider