Gå til innhold

Hvordan få skikkelig trøkk i 240?

Ranger emnet


RockfordFosgate

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Vel, jeg får vel si at jeg ønsker bra bass, men samtidig fin lyd fremme og bak i Volvo 240'en. Org er det vel 4" i 240, men har laget en liten "ring" så det går med 5,25". Er det noe jeg kan gjøre bak ibilen får å få bedre bass? Demping elns? Og får å få bedre lyd fremme kan jeg ta 6,5" i tilleg til 5,25 tommerne eller?

 

Det jeg har til nå;

 

2x: www.lydibilen.com

 

5,25 (jalla front sett) (skal skiftes ut)

 

Jalla spiller fra eltax (Skal skiftes ut)

 

Xzound QL2000.4 forsterker som driver LIB-1201 sub'ene.

Xzound QL2000.4 forsterker - Xzound - HiFi, DVD og Multimedie - Autoutstyr - mobilsentrum.no

 

Rf kondensator (1f) (må vel ha 1 til etter som jeg får en til forsterker?)

 

Har bestillt:

1x www.lydibilen.com

 

Til den LIB-1212 sub'en, tenkte jeg at SoundMagus Class D, X-1502 Mono 1500 får gjøre jobben sin

Komplett.no - SoundMagus Class D, X-1502 Mono 1500 Watt, Forsterker til Subwoofer

 

OG, til de stakkars som sitter bak i bilen, kan det vel hjelpe litt med diskant og 8" i hatte hylla eller?

 

Jeg trenger tips til:

Frontsett (5,25) Pris: 1500-2500

Spiller (må minst ha 2-3 phonoutganger) Pris: 1500-2500

(8" i hatte hylla eller?)

 

Mvh

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stole på dine egne magefølelser her RF! ikke noen av oss synsera:D Blir du ikke fornøyd så kjøper du ikke det igjen og dermed har du blitt litt lurere;) Blir du fornøyd så er det jo ingenting som er bedre enn det.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en her på forumet som spilte 147.noe dB med 2stk av de lib subbene. Tror de fungere greit i forhold til hva de koster. Følger opp de andre å anbefaler også å drite i megalyd bak(noe du ikke egentlig trenger) Det er en grunn til at ørene vender framover vel? :P Hertz komp.set fungerer bra.Koster ikke all hverden for de rimeligste heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en her på forumet som spilte 147.noe dB med 2stk av de lib subbene. Tror de fungere greit i forhold til hva de koster. Følger opp de andre å anbefaler også å drite i megalyd bak(noe du ikke egentlig trenger) Det er en grunn til at ørene vender framover vel? :P Hertz komp.set fungerer bra.Koster ikke all hverden for de rimeligste heller.

 

Da har jeg gitt faen i de bak, og så kjøper jeg ett bad-ass frontsett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår