Gå til innhold

Import av nissan skyline

Ranger emnet


nissan-skyline

Anbefalte innlegg

Er det ikke en r33 som er regga på motorhistorisk grunnlag i norge da?

 

Da skulle det vel ikke være nor problem med R34, å få den registrert på hotoshistorisk grunnlag, siden det ikke er samme det er snakk om..

 

 

-rolfi

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei ....

 

jeg vet ikkke så mye om bil regler å sånt...mne vet at det er folk som sier at du aldri vil få den på veien!!!

 

som noen sier på dette forumet så er det slik:du regger bila akuratt som andre biler...mne stemme dette virkligt??

 

er det noen eg kan kontakte her på forumet som har mye peiling elle???

 

gi beskjed..

 

mvh..kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å regge på motorhistorisk grunnlag ja, siden bilen har gått ut av produksjon.

 

Problemet med EU (dvs. også norge) er at kreves at det finnes en

europeisk typegodkjennelse, dvs. TUV. (hva som helst egentlig

bare det er et godkjent europeisk testlab, TUV blir mest brukt)

 

Hvordan TUV tester bilen har jeg ikke peil på, men mener at en

kræsj test er tingen ja.

 

Andre ting:

 

Avgass er helt klart ett prob, siden i Japan gir man pr. idag stor

F... i slike ubetydelige miljø greier.

Lyktene må justeres, må kjøpes ombygningskit. (Hos oss er høyre

lys justert litt høyere, japan er derfor venstre justert høyere)

+ masse annet greier tyskerene sikkert krever.

 

Som sagt kan bilen godkjennes på Motorhistorisk Grunnlag MEN

er minst 1 hvis ikke 2 stk som nå kjører rundt med norske skilter blir dette problematisk. Normal begrensning er 2 biler.. Seff med

kr på rett plass er alt mulig.

 

Sier bare "Good Luck", kjøp bilen og prøv... I værste fall er det en

glimrende jordebil...

 

(Tror nok jeg hadde kjørt ut av veien hadde jeg sett en R34 fisende over det lokale jorde, men har enn peng så. :D)

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som veldig mange babbler om ting de ikke hvet noe om, eller har prøvd.

Vi har nettop tatt inn en 90mod. bmw e30 320is. dette er en "italiensk m3" uten katalysator som bare ble solgt i italia og portogal. Siden loven om katalysator kom i 89 så fikk vi ikke registrert bilen i Norge. Bilsakskyndige sa at det bare var å komme seg tilbake til Italia med den. Bmw norge sa det ville komme på nermere 100 000 for å få justert katalysator etter alle kravene, og selv da var det liten kjangs for at bilen kunne godkjennes i Norge. Vi holdt på 6 mnd FULL TID til ingen nytte. Vi la til slutt bilen ut for salg...

MEN tilfeldigvis kom vi over en hederlig mann som sa at han skulle fikse dette. Vi tok kjangsen og kort tid etter var bilen på skilter i Norge UTEN katalysator. Dette tok han tilsammen 5000kr (og to kasser med boost) med registrering og alt.

Vel poenget mitt er at alt går hvis man bare begynner i riktig ende. Jeg mener at det er ingen grunn til å gi opp selv om det sikkert er mye lettere å få registrert en 200sx for eksempel.

Han vi kom i kontakt med driver stort sett med gamle bmwèr, men tar sikkert på seg andre oppdrag (uten at jeg hvet dette 100% sikkert). Hvis du (eller noen andre) skulle trenge hjelp med registrering så send meg en mail, så kan jeg ringe han å høre om han gidder å hjelpe til.

Vel vel, ble litt revet med, men håper det kan være til hjelp.

Mvh

Adrian

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan-skyline

ja du trur vel ikkje gutter på minalder og har bil drømmer da...

 

jeg har mulighetn og skaffa ein svinbillige r33 elle 34 da...blir 18 i oktober..

 

 

Ble du sur eller?

 

Det jeg mente er at du neppe er klar for en sånn bil, ikke noe mer. Jeg er ikke stort eldre enn deg, og har hatt bildrømmer så lenge jeg kan huske..... Og kjøper du Skyline, så er jeg grisemisunnelig på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Tenkte heller at de to bilene har 55 hk, ikke 255hk :) Går ikke å miste lappen eller dø i trafikk hvis bilen du kjører ikke gå fort nok vettu :D

 

Jeg kjører mye 200+hk bil og mye 60hk bil.

Hva tror du jeg har holdt på å miste lappen i flest ganger? Og hva tror du jeg har hatt mest nesten opplevelser med? :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du seier noe der ja...hmm..du kan si det sånt at jeg har en som er rik i slekkten min som bor i usa som kan disponere å få tak i bilen til meg ser du...

 

men det nytter ikke det om eg så får bilen gratis av hu,men spm. er om jeg får den på veien her i norge uten at den paserer den skyhøye prisen da... og oim jeg får den på veien i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om å regge Skyline i Norge, også har du enda ikke sjekket hva importavgiften er på den...??? Jaja, lykke til. Skal like å se hvor langt du kommer. :rolleyes:

 

Forsikringa er lavere enn 200 sx. Enn så lenge.

 

Åkkesom, en 95 mod får ca 150.000,- (+) i avgifter, sef avhengig av hva du gir for den.

 

Dessuten får ikke lån med pant i bilen. Så jeg håper du har penga cash, eller har velvillige foreldre som stiller med pant.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har lest postene mine vet at jeg har et "register" på massevis av Nissanbiler i Norge.

Hvor mange Skyliner vet vi om?

Uten å "røpe" for mye av dem, så vet jeg om

 

1x blå R-33 kjent fra Autofil

1x sølv R-33 med skilter

1x rød R-33 med dekor og venstreratt?

1x rød R-33 uten dekor

1x hvit R-33

1x sort R-32 med skade i høyre bakskjerm.

 

Vet dere om flere??

- evt send meg en PM sånn at jeg holder meg oppdatert.

 

Knut Fossum.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på og kaprer tråden litt her jeg..

 

Har selv planer om å kjøpe en Skyline til neste sesong om jeg får solg min nåværnde bil osv..

 

Har tenkt på å bruke 300-330k på en GT-R, men d medfører et problem..

Hva skal en se etter? En R34 eller R33? Liker utseendet på R34 best, men en får jo en rimelig vill R33 for den prisen.. Dillema...

 

Var nede på biltilsynet å forhørte meg litt... Bilen vil bare bli kjørt på prøveskilt, men der ble det sagt at det var begrenset hvor mye en kunne bruke prøveskilt på slike biler.. Noen som vet mer om det?

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke forsikringa baseres på hvor mange som er krasjet/stjålet av nevnte type bil.Det baseres mest på hk vs vekt. (min erfaring)

Det er ikke registrert noen skadede/stjålne biler av min type og forsikringselgeren sa bare at de baserte seg på vekt og hk.

 

 

Uansett, jeg holder på med å gjennomgå lovene her oppe for å sjekke om det er nødvendigt at en bil som skal registreres her må være typegodkjent i Norge.Kommer tilbake med svar på dette senere i uka.

Hvis det ikke er nødvendigt så kan dette åpne for et hull til godkjenning til Norge.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår