Gå til innhold

Opel 2.2i - problem

Ranger emnet

'67 144

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med 2.2i'n i Ascona'n for tida.

Den starter bare når den selv vil.. :-/

* Når den er kald og jeg skal starte:

Den går lett rundt, men virker ikke som den slår etter. Bare står å går på starteren uten no mer action.

* Jeg prøver igjen når den har stått ei stund (alt fra 5 minuter til 1 døgn) :

Starter lett, og somregel på første forsøk!

Hva i h... kan være feil her??

Akkurat som om den ikke får bensin på første forsøk, eller no..?

Har tatt av slangen etter trykkregulatoren, og den får bensin dit fram værtfall.

Kjøpte den i høst, og har ikke fått kjørt den noe særlig, så hvordan den oppfører seg når den er varm veit jeg ikke enda..

Noen her som har en teori på hvor drittfeilen kan ligge?

Garantert bare en bagatell, men sku ha finni ut av det snart, syns jeg.. :helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med 2.2i'n i Ascona'n for tida.

Den starter bare når den selv vil.. :-/

* Når den er kald og jeg skal starte:

Den går lett rundt' date=' men virker ikke som den slår etter. Bare står å går på starteren uten no mer action.

* Jeg prøver igjen når den har stått ei stund (alt fra 5 minuter til 1 døgn) :

Starter lett, og somregel på første forsøk!

Hva i h... kan være feil her??

Akkurat som om den ikke får bensin på første forsøk, eller no..?

Har tatt av slangen etter trykkregulatoren, og den får bensin dit fram værtfall.

Kjøpte den i høst, og har ikke fått kjørt den noe særlig, så hvordan den oppfører seg når den er varm veit jeg ikke enda..

Noen her som har en teori på hvor drittfeilen kan ligge?

Garantert bare en bagatell, men sku ha finni ut av det snart, syns jeg.. :helpme:[/quote']

Er ikke at pompa er litt treig da?

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært det, men når jeg kobla av bensinslangen rett etter trykkregulatoren, spruta det bensin så fort jeg skrudde på tenninga. Satte på igjen slangen, men startet ikke alikevel..

Har ikke no greie på innsprøytning jeg, men hva er det som gjør att bensinen går dit den skal og ikke bare går i retur? Er det bare strømmen som gjør att dysene åpner og da går bensinen dit den skal? Sitter jo en remedie til oppe ved dysene, men en slange på. Hva er det fornoe da? Er det en ventil av noe slag? Hva slags funksjon har den? Sitter en nippel med en slange på den, men den slangen er blokka med en skrue. Hvor skulle den slangen gå slik i utgangspungtet? (Sikkert ikke der feilen ligger da, ettersom den starter innimellom, men...)

Det kan jo kanskje være no el-feil? Noe som gjør att dysene ikke får strøm ved startøyeblikket? For, når den førstes har starta, går den reint og fint uten noen form for feilslag eller noe..

Lenge leve forgasseren!!!! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett griller i hue på han er dere snille! Vil ha med Rune på banen i år! Syns det er moro han har bestemt seg for å prøve å kjøre igjen så ikke sett noe griller i hue på han så det blir mere venting før han kommer på banen!

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho' date=' Magnus!

Betalte lisensen og slikt i går så ingen fare... Kjøring blir det! Skal vist få en bonus fra jobben nå snart å, så om ikke Ascona-filla vil, så finnes det andre alternativer.. ;-)[/quote']

Da har du kommi lengre enn meg, har ikke betalt noe jeg! Hehe..

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Lada opp batteriet i Ascona'n i dag, og med topplada batteri starter den lett hver gang! Hehe En drittbil å feilsøke på!! ;-)

Batteriet har vist over 12V før også, men må nok tydligvis ha bortimot 13+ for å være ålreit å ha med å gjøre..

Sjekka om det var no spenningstap her og der før jeg lada den, og det var ubetydelig.

Spetakkel-Ascona!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider