Gå til innhold

legge basjeromet i glassfiber trenger hjelp?

Ranger emnet

maxhp

Anbefalte innlegg

Tenkte d var på tide å finne ut hva jeg trenger å vite før jeg begynner å legge glassfiber til anlegget?

spørsmål 1:

hvilken glassfiber bør jeg gå for og hvorfor? hva må jeg regne med å bruke på dette ca?

nr2: har hørt om at d finnes glasfiber teppe som du kan forme etter ditt behov.er d bedre å bruke vanlig teppe eller glassfiber teppe?

nr 3: hvordan fester/henger glasfiber seg på teppe. eller er det et spes type teppe eg bør gå for?

nr4 :kan glassfiberen begynne å sprekke med kraftige subber som slå helt vilt?

hvis så hva må jeg gjøre for å ungå dette?

nr 5:hvilke faktorere bør jeg tenke på før jeg begynne med legge glassfiber og lakrere dette?(alt jeg ikke har tatt med men jeg må vite osv)

taker for all svar

KJør klasse kjør stil, kjør japsebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål 1:

hvilken glassfiber bør jeg gå for og hvorfor? hva må jeg regne med å bruke på dette ca?

Biltema sin funker. Både glassfibermatter og polyester. Det jeg brukte. Billigst er det og. Du må nok beregne å bruke en del. Husk at det skal tåle en del. Husker ikke hvor mange lag jeg hadde i kassa mi, men det ble noen. Dette kommer jo og ann på hva du skal støpe og hvor mye.

nr2: har hørt om at d finnes glasfiber teppe som du kan forme etter ditt behov.er d bedre å bruke vanlig teppe eller glassfiber teppe?

Man kan buke Irma teppet fra Ikea. men jeg har bare brukt det til fronten på kassa for å få til å dekke åpningen skikkelig, så lagt glassfiber oppå der igjen. Om Irma teppet kan erstatte glassfiberduk vet jeg ikke, noen påstår det.

nr 3: hvordan fester/henger glasfiber seg på teppe. eller er det et spes type teppe eg bør gå for?

Det er poliesteren som må blande seg med teppet. Glassfiberen er bare duken. :) Men Poliesteren festerseg fint den :) bare pass på å få den gjennomvåt så det ikke er noe luft. et vanlig teppe er jo da og vanskligere å få uten luft.

nr4 :kan glassfiberen begynne å sprekke med kraftige subber som slå helt vilt?

hvis så hva må jeg gjøre for å ungå dette?

Ikke merket. i såfall vil jeg tippe du ikke har mange nok lag glassfiber eller luft i støpen din.

nr 5:hvilke faktorere bør jeg tenke på før jeg begynne med legge glassfiber og lakrere dette?(alt jeg ikke har tatt med men jeg må vite osv)

Ingen luft bobler. ta deg god tid. Kjøp mange pensler. Planlegg hvordan du tru hele prosessen skal gå for seg (noe den ikke gjør alikevel :P ). Hvor skal ledninger inn og ut gå. Hvor skal elementene være? Er det dypt nok? Hvordan skal elementet festes, vil det holde. osv osv.. :D

LYKKE TIL :D

Hilsen

K3nt_

Mitsubishi-Klubben Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey takk.. men har hørt at du må kjøpe en slags "herder" kan d stemme?

Noken butikker selger Herder sammen med polyester. Bur du i en Båtkomune så finner du også Polyester i dei fleste fargehandler der.

Edit:

K3nt?

K3nt? Kim kent?

Battle.no?

Bagasjerom SOON finished!

Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags plensler bør jeg kjøpe?

Om du skal Plaste store overflater så går det raskare og bruke rulle med svadde. får bløtt meir pr dupp i bøtta då. og det går fortare.

En ting til.. legg først ett lag, la det så herde før du legger lag nr 2,3,4 og videre til kor mange lag du skal ha.

da får du et hardt underlag som er lettere og presse luft ut av.

OffT:

K3nt:

Hoi!

Bruker kunnskap eg har gitt deg ja..:) Irma fra Ikea. HAH! gode greier ;).

begynt på kassa.?

Bagasjerom SOON finished!

Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider