Gå til innhold

Kjøpe Corrado (motorvalg)

Ranger emnet


whiplazh

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt en Golf G60 før, og må si jeg savner lyden, og vurderer sterk og kjøpe meg en Corrado!

 

Valgene er mellom:

- G60

- G60 turbo/ 8v turbo om du vil.

- 16v

- VR6

 

Vil sette pris på om dere kunne skrevet hvorfor dere ville gått for den og den motoren. ;)

 

EDIT; skal nevnes at jeg vil kunne hente litt krefter ut av motor, enten ved hjelp av porting av lader etc. Turboen er jo grei. Vet ikke hvor mye jeg får hentet av VR6 eller om den drar greit nok?

 

Kenneth

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart gått for en orginal VR6 om penger ikke er noe problem. 2.9l, med litt porting, eksos, kam osv så har du plutselig litt mer krefter. Evnt sette på turbo eller kompressor.

Hvis ikke pengene rår til så ville jeg gått for en g60. 16v synes jeg blir litt kjedelig siden du får relativt lik motor i mange biler. Og med en corrado som i seg selv er litt spesiell synes jeg motoren burde være litt utenom det vanlige også.

Dessuten er g60 lyden elsk, og du har mange trimme muligheter både med g-ladere, rotex, lysholm, eaton eller evnt den populære turbokonverteringen.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart gått for en orginal VR6 om penger ikke er noe problem. 2.9l, med litt porting, eksos, kam osv så har du plutselig litt mer krefter. Evnt sette på turbo eller kompressor.

Hvis ikke pengene rår til så ville jeg gått for en g60. 16v synes jeg blir litt kjedelig siden du får relativt lik motor i mange biler. Og med en corrado som i seg selv er litt spesiell synes jeg motoren burde være litt utenom det vanlige også.

Dessuten er g60 lyden elsk, og du har mange trimme muligheter både med g-ladere, rotex, lysholm, eaton eller evnt den populære turbokonverteringen.

 

Hm, må vel opp imot 100k for å få en som er i bra stand? Da tror jeg heller at jeg vil bruke 70k (maks) på en G60/G60T, eller? Lyden vekker gamle minner, gode minner. :) G60'n jeg hadde gikk jo ikke som den skulle heller, så vet faktisk ikke hvor bra en G60 drar. Min gikk så si som en 8v GTi, med lyd :p Hehe.

Takk for bra svar Stian :)

 

Da er vel valget G60 eller G60T da?

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, må vel opp imot 100k for å få en som er i bra stand? Da tror jeg heller at jeg vil bruke 70k (maks) på en G60/G60T, eller? Lyden vekker gamle minner, gode minner. :) G60'n jeg hadde gikk jo ikke som den skulle heller, så vet faktisk ikke hvor bra en G60 drar. Min gikk så si som en 8v GTi, med lyd :p Hehe.

Takk for bra svar Stian :)

 

Da er vel valget G60 eller G60T da?

 

Ja for en orginal vr6 i bra stand så stiger vel prisen opp mot 100k.

Jeg ville nok heller brukt som du suer 70laken på en strøken g60.

Turbo er jo også kult på disse bilene, men etter min mening så mister den litt av sjarmen når g-laderen blir borte.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel en rimelig grom G60T for 70 laken på autodb.no nå? Ser rimelig snasen ut.

 

Lookie here: AutoDB.no

 

Ja, jo, har sett på den og pratet med eier. Men jeg bor i Hamar, altså et relativt -greit- stykke unna. Så hvis jeg skal kjøpe denne så skal det foreligge NAF-test, og i bestefall en der nede som kunne tittet på den som potensiell kjøper. Selger gikk med på NAF-test forøvrig da. ;)

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for en orginal vr6 i bra stand så stiger vel prisen opp mot 100k.

Jeg ville nok heller brukt som du suer 70laken på en strøken g60.

Turbo er jo også kult på disse bilene, men etter min mening så mister den litt av sjarmen når g-laderen blir borte.

 

Ja, er på en måte enig, mht at det er lyden jeg savner. Har et par i øyekroken som ser relativt strøkne ut. Så vi får se da, om det blir G60 igjen, kan jo evt turbokonvertere selv hvis jeg føler det ikke duger. Men vil helt klart heller koste på g-laderen for å få det draget jeg er ute etter. Blir jo en bruksbil i hverdagsbruk både vinter og sommer, så over 250 hk er ikke noe jeg satser på.

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel et godt valg om den fortsatt er til salgs

 

Bil selges: 1990 Corrado G60 Turbo ( ny pris ) - Medlemsforum

 

Du som har peiling på dette, hvor mye kan du klare å hente ut av en g-lader hvis jeg sender deg? Jeg har ikke tenkt til å gjøre noe med innmaten på motoren. Så det blir det du kan gjøre med lader'n og tannreim (?)

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår