Gå til innhold

H J E L P!! min v40 tdi 97 mod fusker...

Ranger emnet


99dmarb

Anbefalte innlegg

hei jeg har netopp kjlpt meg en 97 volvo v40 1,9td. Sliter med at bilen plutselig begynner å nøkke under kjøring og ved tomgang, Virker nesten som om bilen ikke får nokk drivstoff. Når dette skjer lyser det en gul trekant med grønt i nede i høyre hjørne. leste i instruksjonsboka mi, men den er på fransk...men tror det har med elektronnikken i motoren å gjøre. hvis jeg gir gass blir den borte, men kommer tilbake når jeg slipper gassen og prøver å holde den i jevnt turtall... Hva kan dette være...Og hvordan bytter jeg dieselfilter, hvor sitter dette???? Blir Kjempeglad hvis noen kan hjelpe. Kanksje noen som kan skru her også? Betaler selvfølgelig.

Takker for alt av svar.

Jaguar X-Type

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Få lest ut feilkoder så du har dem. Så blir det litt enklere å hjelpe deg:)

 

Ok bilen skal på verksted på fredag den 18/1-08. Skal legge ut hva denne feilen er, slik at andre kanskje vet hva denne feilen er hvis den oppstår hos dem. Takker for svarene uansett, setter stor pris på dem. Mvh marius:afro

Jaguar X-Type

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Hvis jeg ikke er helt på bærtur, så er det lambdalampa som lyser?

Sensoren er feste på eksosen, leddet foran kat. Hvis den er skadet. Blander den bensinen/diselen feil. Og motoren kan fuske. Vanskelig å fikse selv. Tror man må på verksted =/??

 

Men men ser du skal ha bilen på verksted.. flotters

Man vet aldri hvilken dag som blir den siste. Så lev hver dag som den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår