Jason940 Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Du kan få kjøpt metanol av en del hobbybutikker, De fleste selger med nitro blanding men er noen som selger ren også. Kan til og med kjøpes på nett og få levert per post. Dog kun i små kvantum 4l og veldig dyrt. Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Jeg kontaktet Statoil på Tjeldbergodden , ringte og fikk svar på det jeg spurte om. Husk at du trenger 27liter metanol pr 100 liter ferdig biodiesel så det er snakk om mye om en skal holde en bil i drift på hjemmebrygg. Oppfordrer nok en gang intereserte til å se litt på bruk av matolje! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr18 Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 om noen skulle være interreserte så står det bra beskrevet på den linken jeg la inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Tja, Biltema har vel endel de vil bli kvitt:p Ansatte i sjokk Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 80% Metanol holder ikke, her må det ren vare til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr18 Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 og skulel vi brukt etanol holder det ikke med 95,5(some r dte sterkeste man kan få til emd ett BRA ghjemmebrentsaparat) det må også være 99%(helst renere) så da har vi utelukket å lage det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 En kan "tørke" sprit til 99% ved hjelp av salt. Men prossesen er vanskeligere med etanol. Aller enklest lager en biodoesel med matanol og 100%svovelsyre, men da snkker vi farlige jobb så det holder. Hvilken bil er det du skal denne bioen til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr18 Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 akkurat nå kjører jeg en vw caravelle t4, tenkte jeg skulle teste litt på denne, planene er å bytte alle diselslanger, samt diverse pakninger, når keg klarer å finne ut hvilke som er nødvendige å skifte, siden biodiselen ikke er så snill mot slanger og pakninger, slangene regner jeg med å skaffe fra Tess, men har ikke ehlt funnet ut hvor jeg finenr pakningene henn ennå, og ikke hvilke pakninger helelr for den saks skyld, begynte med det vanskligste, nemmelig åssen lage biodiselen, har nå lest såppas mye at jeg føler meg klar til å begynne, må bare få tak i metanolen først, har allt ett par 25kilos sekker med kaostikksoda liggendes. liten oppdatring, har i dag sendt av gårde to søknader, en til politi, og en til sft, om kjøp av metanol, så får vi se hva svaret/ene blir fornoe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Hold oss oppdatert, dette er interesant! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr18 Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 hyggelig å høre at trådsterter synes jeg driver med noe interesangt, selv om jeg har nesten har tatt over hele tråden hans:P oppdateringer kommer fortlåpende, etter hvert som jeg får hvite ting, så alle som er intereserte kan følge med på prosessen. EDIT: fikk i går mail fra sft: SFT bekrefter å ha mottatt og registrert din henvendelse. Referansenummer: 2006/183-3 Hilsen Arkivet Statens forurensningstilsyn (SFT) så da er vell prosessen i gang der i hvertfall. politiet har jeg ikke hørt noe i fra, men med tanke på at jeg bor i moss, så ble det kanskje litt mye for de å få en søknad på kjøp av metanol:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Noe nytt om metanolsøknaden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr18 Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 og her strandet det hele, fikk ikke en lyd, verken fra politi,statoil eller sft, en sammensvergelse? men skal igjen høre med statoil angående dette, for selv om de ikke har tilatelse til å selge til private, så lurer jeg da på åssen firma jeg må ha for å få kjøpt metanol, skal sende de en mail nå i kveld, beklager sene oppdateringer, men hadde nesten gitt opp håpet, helt til jeg tilfeldigvis kom over et modelfly-forum, der var det brått et par stykker som var hjelpsomme, så nå er jeg på rett kurs igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr18 Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 og da var det ikke helt slutt ennå alike vell, dere begynner sikkert å bli lei denne posten som stadig dukker opp, men noen synes kanskje det er interesangt? har nok en gang vært i kontakt med statoil med spørsmål om hva som måtte til for å få kjøpt metanol, dette var svaret jeg fikk: Hei, Kravet for å få kjøpt metanol er at du har et registrert firma i Brønnøysundregisteret. Med vennlig hilsen Ellen Berg Statoil Norge AS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superkølla Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Å registrere et eller annet tullefirma i brønnøysundsregisteret er jo en smal sak. Har du fått lov å kjøpe nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Har du fått handlet metanol? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg