Gå til innhold

Metanol-hvor og hvordan?

Ranger emnet

juba

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kontaktet Statoil på Tjeldbergodden , ringte og fikk svar på det jeg spurte om.

Husk at du trenger 27liter metanol pr 100 liter ferdig biodiesel så det er snakk om mye om en skal holde en bil i drift på hjemmebrygg.

Oppfordrer nok en gang intereserte til å se litt på bruk av matolje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå kjører jeg en vw caravelle t4, tenkte jeg skulle teste litt på denne, planene er å bytte alle diselslanger, samt diverse pakninger, når keg klarer å finne ut hvilke som er nødvendige å skifte, siden biodiselen ikke er så snill mot slanger og pakninger, slangene regner jeg med å skaffe fra Tess, men har ikke ehlt funnet ut hvor jeg finenr pakningene henn ennå, og ikke hvilke pakninger helelr for den saks skyld, begynte med det vanskligste, nemmelig åssen lage biodiselen, har nå lest såppas mye at jeg føler meg klar til å begynne, må bare få tak i metanolen først, har allt ett par 25kilos sekker med kaostikksoda liggendes.

liten oppdatring, har i dag sendt av gårde to søknader, en til politi, og en til sft, om kjøp av metanol, så får vi se hva svaret/ene blir fornoe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig å høre at trådsterter synes jeg driver med noe interesangt, selv om jeg har nesten har tatt over hele tråden hans:P

oppdateringer kommer fortlåpende, etter hvert som jeg får hvite ting, så alle som er intereserte kan følge med på prosessen.

EDIT:

fikk i går mail fra sft:

SFT bekrefter å ha mottatt og registrert din henvendelse.

Referansenummer: 2006/183-3

Hilsen

Arkivet

Statens forurensningstilsyn (SFT)

så da er vell prosessen i gang der i hvertfall.

politiet har jeg ikke hørt noe i fra, men med tanke på at jeg bor i moss, så ble det kanskje litt mye for de å få en søknad på kjøp av metanol:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

og her strandet det hele, fikk ikke en lyd, verken fra politi,statoil eller sft, en sammensvergelse?

men skal igjen høre med statoil angående dette, for selv om de ikke har tilatelse til å selge til private, så lurer jeg da på åssen firma jeg må ha for å få kjøpt metanol, skal sende de en mail nå i kveld, beklager sene oppdateringer, men hadde nesten gitt opp håpet, helt til jeg tilfeldigvis kom over et modelfly-forum, der var det brått et par stykker som var hjelpsomme, så nå er jeg på rett kurs igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da var det ikke helt slutt ennå alike vell, dere begynner sikkert å bli lei denne posten som stadig dukker opp, men noen synes kanskje det er interesangt?

har nok en gang vært i kontakt med statoil med spørsmål om hva som måtte til for å få kjøpt metanol, dette var svaret jeg fikk:

Hei, Kravet for å få kjøpt metanol er at du har et registrert firma i Brønnøysundregisteret. Med vennlig hilsen

Ellen Berg

Statoil Norge AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...