frego Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 hei, har en 97mod bmw 320 hvor luftmassemåleren streiker litt til tider. Har kjørt diagnose og den viste feil ved luftmassemåler. Men den fusker ikke hele tiden, bare noen ganger. derfor tenkte jeg at jeg skulle få renset denne. Noen tips på hvordan jeg skal få renset trådene inne i måleren uten å ødelegge dem? og hva bør jeg rense med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 rød sprit brukes på vag verksted. ble gjort på a4 turboen jeg hadde å det funket greit helt til den paja helt hehe ca 2 måneder senere. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 kan også bruke gass spjel rens fra wurth. brukte den på min i dag å det funket greit, men hvis lmm først har begynt å tulle begynner den å bli dårlig så vil nok ikke ta lang tid før den tar kvelden. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Skal ikke LMM rense seg selv ved å brenne av smuss når motoren slåes av? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 jo egentlig skal den det, men hvis det kommer olje eller fett på den blir det liggende igjen en type sotfilm som den ikke klarer å brenne bort. en av grunnene til at man ikke skal bruke oljet filter på biler med lmm. som f.eks noen k&n filter å andre typer sports/åpene filter. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frego Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 det er er org. filter,men er vel sånt som skjer. Det som skjer er at den "kutter" sånn plutselig og går ned til tomgang, for så å gå tilbake til normal. Det er når jeg ligger på 3-4000rpm,og motoren er varm,når jeg har kjørt en stund. lukter også en antydning til svidd kat. Har kjørt diagnose og dne viste lmm.. men kan det være plugger f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeRmAnSeN Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 jeg brukte vanlig innsprøytningsrens (one shot fra kent) på mondeoen min. fungerte helt utmerket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marton__ Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 Jeg har også problem med lmm, har en e 36 320. først røk bensinpumpen, og når jeg skiftet den så tok jeg meg en kjøretur, så stoppet bare bilen, så ventet jeg litt så startet den igjen men jukset noe volsomt, så gjikk jeg under panseret og gav gasss der så smalt det.. ergo for mye bensin. Så hadde jeg bilen på diagnose og den viste att det var lmm. så fikk jeg tak i en brukt i fra koed men det er samme greia med den. Bilen starter etter litt og når den begynder og bli varm så jukser den eller er nesten slik at den bare går på 2 sylindre.. Noen som vet noe om dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Jeg har også problem med lmm, har en e 36 320. først røk bensinpumpen, og når jeg skiftet den så tok jeg meg en kjøretur, så stoppet bare bilen, så ventet jeg litt så startet den igjen men jukset noe volsomt, så gjikk jeg under panseret og gav gasss der så smalt det.. ergo for mye bensin. Så hadde jeg bilen på diagnose og den viste att det var lmm. så fikk jeg tak i en brukt i fra koed men det er samme greia med den. Bilen starter etter litt og når den begynder og bli varm så jukser den eller er nesten slik at den bare går på 2 sylindre.. Noen som vet noe om dette ? Høres ut som kam-sensoren det der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoexperten Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Du kan sikkert rense den med Brakeclean, men det går en litenstund så er det like ille. dersom olje ogstøvfilmen har ligget der over lengre tid ved ptc varmetråd/element trenger filmen seg inn i interne elkretser i luftmasse måleren og skader dem, noe du ikke kan rense men må desverre byttes selv omdet kan koste litt penge for å utbedre feilen. Tro meg jeg har jobbet med BMW i 7år som Mastertekniker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.