loyfah Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Genialt:D skal følge med på denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Det er vel ikke snakk om plass, mere snakk om penger. Vi får se hva lommeboka sier etterhvert. Men skal jeg over 300hk må jeg også skifte til Haldex drivverk, og da begynner det å bli kostbart. Men jeg har allerede så smått begynt å se på priser på S3 vrak i tyskland. Time vil vise:) tror det blir kongen jeg da:) det er bare å stå på å jeg sier at du gjör allefal din jobbe på bilen å det er bra:D skal föle med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonblund Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Denne skal jeg følge med på :) Siter 1985 Audi 80 gte quattro 1979 VW Derby 1773 VW Boble 1303s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Interessant prosjekt. Tror det kunne gjort seg med en 3G eller ombygget 16v G60 (eventuelt med turbo) under panseret. Har ikke sett mange AUM (eller tilsvarende) i 2er i Norge heller. Går du for 16v G60 må du jo nesten ha blå VWMS-emblemer og detaljer ;) Slenger ut et lite inspirasjonsfoto jeg, om du ikke har noe imot det :) Gleder meg til å se mer av dette prosjektet :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 En Golf G60 syncro Limited hadde vært drømmen, men etter hva jeg har lest ble de kun laget 2 eksemplarer av 3 dørs.... Så da får jeg lage min egen vri, og jeg mener nå de blå detaljene tilhører de få bilene med riktig nummerplate i motorrommet:) Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Er det mye stress å bygge om 16v til G60, til limited? Til 210 hp org. Eller er det helt andre deler fra 9A motorn og g-lader G60 limited er bygd opp av? Men vedder på at det blir bra! Sleng ut masse bilder og info om deler og framdrift hvis det blir turbo! Eller uansett :P Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Er det mye stress å bygge om 16v til G60, til limited? Til 210 hp org. Eller er det helt andre deler fra 9A motorn og g-lader G60 limited er bygd opp av? Men vedder på at det blir bra! Sleng ut masse bilder og info om deler og framdrift hvis det blir turbo! Eller uansett :P Det er vel om trent like mye jobb som å bygge en 16v til 16VT Limited motoren tror jeg har egen motorkode. Limited versjonen har ikke møller papirer på som kan brukes for godkjenning, så da er det nok enklere og bygge seg en 16vt om man skal ha litt pulver. Da det er tvilsomt at man får godkjent noen av delene uten en del om og men... Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Da har jeg fått gjort litt mere i motorrommet, har fjernet det meste av kitt, sveiset et rusthull som var under batteriet: Så har jeg sømsveiset støtdempertårnet, for å få en litt stivere bil til banebruk: Kunne nok med fordel ha varmet opp på noe annet da sveisinga mi er litt rusten, men det er jo bare et motorrom... Fordi jeg skal lakkere har nå ledningene fått låne sjåførplassen;) Jeg har også fått penslet det åpne metallet med rustmiddel så nå begynner det å nærme seg grunning. Kabelen fra ABS-kretsen er fortsatt i veien for lakkering, er det noen som vet noen lure triks for å få den ut uten å fjerne dashbordet??? Hvis ikke må nok dette ut en kveld til uka:( Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Da har jeg fått gjort litt mere i motorrommet, har fjernet det meste av kitt, sveiset et rusthull som var under batteriet: Skal jeg legge ut bilde fra undersiden av den sveisen....:titties: Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Skal jeg legge ut bilde fra undersiden av den sveisen....:titties: Den ble fikset i dag så den teller ikke mere:wonder: Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 mr hiawata stå på!!!!! dette blir tøfft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Det er vel om trent like mye jobb som å bygge en 16v til 16VTLimited motoren tror jeg har egen motorkode. Limited versjonen har ikke møller papirer på som kan brukes for godkjenning, så da er det nok enklere og bygge seg en 16vt om man skal ha litt pulver. Da det er tvilsomt at man får godkjent noen av delene uten en del om og men... Akkurat. Møller har ingen papirer, nei.... :o Bygde søknaden min til BT om godkjenning av 180 hk på at G60l, jeg :spin Det gir jo håp......... Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Jeg mailet også Volkswagen motorsport for å høre om de kunne ha noen papirer som jeg kunne bruke da det var de som bygde limited bilene og ikke vw selv. Men de kunne heller ikke hjelpe da den delen av volkswagen motorsport er nedlagt. Så høyeste offisielle effekt på Golf 2 er desverre 160hk:( Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReidarP Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 hva med 1.8 20v turbo da? :) 150 hestern..den er det vell en smal sak å hoste opp noen hester etter godkjenning? :D Siter [x]91' Opel Vectra 4x4 [x]87' Opel Kadett Gsi [x]90' Opel Vectra [x]89' Opel Vectra 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Har en kompis som freser rundt i en 2´er med 1.8 20v Turbo... Den har forøvrig 3´er dashbord og 4´er instument! Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.