hiawata Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Da har jeg fått vært ute å prøvekjørt igjen, og pga fortsatt oljelekkasje ved/ i turbo vurderer jeg nå å selge hele motoren, med all turbokonverteringa. Motoren og bilen går som et uvær nå, men jeg er lei. Bud over 15000,- blir vurdert. Motoren er en PG motor portet innsugsporter portet innsug Byttet rådelager (1000,-) Custom turbomanifold (2500,- i stål, ca 30t arbeid) Custom Downpipe (1500,- i stål, 1000,- i flexikoblinger 10t arbeid) Røde nye dyser (1000,-) Custom Digifant program by Frode G (3000,-) Kina T3/T4 turbo (4000,-) Nylakkert her og der (1000,-) Ny regreim (500,-) Ny vannpumpe følger med (500,-) Custom oilcatchtank og servobeholder kan muligens følge med ( 500,- i stål 8t arbeid) Ny Clutch (1000,-) Helt nye bosch pluggkabler (1000,-) Dumpventil festet på omsveiset gasspjel (1500,-) Edit: Priser i parantes er for å vise hva det koster å bygge en slik motor og en pekepinn på hvor mye tid noe slik tar. Som dere ser er delekostnadene ca like mye som prisantydning. I tilegg kommer prisen av selve motoren ,slanger, pakninger og fittings for et par tusen kr til. Ved rask interresse kan motoren prøves i bil. Dette burde være en knall motor å hive inni en Golf G60 med sliten lader/ motor. Eventuelle bud eller spørsmål rundt dette taes på PM eller 98207051, nok offtopic fra min side. Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 nei =( hvordan kan du være lei ? hva skal du finne på nå da ? Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Sinnsykt bra prosjekt! Hvordan motor har du tenkt å putte i nå hvis du selger den gamle? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Bytte til en std 1,8T på 150hk, slik at jeg fortsatt kan få det godkjent. Etter den tid, så blir det nok noen forandringer igjen. nei =( hvordan kan du være lei ? hva skal du finne på nå da ? Fordi det er veldig klønete å skru på turboen på en 8v turbo i golf 2. Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 får jeg spørre hvor du skaffa foringer ? og om de va stive nokk ? Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 får jeg spørre hvor du skaffa foringer ? og om de va stive nokk ? Powerflexforingene i bakstillinga kjøpte jeg på facemotorsport på lillestrøm. De røde polyurethane foringene stod på traversen når jeg kjøpte den. Men jeg mener de er fra USA. Angående stivhet, vet jeg lite om da jeg ikke har fått kjørt bilen noe særlig. Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Da har jeg fått vært ute å prøvekjørt igjen, og pga fortsatt oljelekkasje ved/ i turbo vurderer jeg nå å selge hele motoren, med all turbokonverteringa. Motoren og bilen går som et uvær nå, men jeg er lei. Bud over 15000,- blir vurdert. Var det ikke du som skulle få til noe alle sa ikke gikk, da? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Da er delebil anskaffet og motor er allerede på vei ut;) Deler fra denne bilen er også for salg. Se salgstråd her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=143809 Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Da er jeg i gang med å splitte opp ledningsnettet i A3`en. En relativt omfattende jobb og spleise 3 forskjellige ledningsnett;) Har skaffet meg elsawin og skrevet ut det meste jeg trenger av skjemaer for jobben Jeg lurer også veldig på hva er dette, og trenger jeg denne enheten i fra A3`en Så fikk jeg tak en fabrikkny bunndel forrige dagen som jeg har tenkt å bruke;) og flytte over hit: Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind S Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Det du lurer på hva er ser ut som releet til viftene. Ligna fælt i hvert fall. Hvis du har ELSA, så har du kanskje ETKA og? Der kan du jo bare slå inn delenummeret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Det du lurer på hva er ser ut som releet til viftene. Ligna fælt i hvert fall. Hvis du har ELSA, så har du kanskje ETKA og? Der kan du jo bare slå inn delenummeret. Takk for svar, jeg har ETKA også, men søk på delenummer har bare sluttet og virke for en stund siden. Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Been doing some homework lately, planning the 1.8T (AGU) swap. Drawing some diagrams... Created a AGU pinout table: http://vagner.jeje.je/filmer/j...2.pdf And a A3 AGU flow diagram if someone needs it. http://vagner.jeje.je/filmer/j...U.pdf Beklager engelsk, gadd ikke å oversette...... BTW kan ikke noen kjøpe G60 motoren min snart, jeg har for lite plass. Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Et bilde av kabelhelvete Og det meste av kabler som er til overs. Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Jeg har jobbet litt i det stille i det siste da jeg synes det har vært heller stille med tilbakemeldinger i det siste. Men her kommer en liten oppdatering: Jeg har planer om å få i A3 bremsekraftforsterkeren i golfen, så her må jeg tilpasse litt innfestinger: Så har jeg måtte gjøre litt tilpassinger for å få syncro fordelingskassa til å passe på 1.8T blokka, modding av 2 braketter og 1 oljerør;) Nå er motoren på plass i bilen:) Så da er det "bare" å følge skjema og "bare" koble noen ledninger.... Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy240 Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Detta blir GROMT! Stå på!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.