Gå til innhold

Snodig problem med B21AT

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Choken henger ikke på nei. Starter ikke med choke, men starter lett som faen på kald motor uten choke.. :S

 

Uansett, har elektronisk fordeler, så ingen stift eller kamvinkel her i gården.. Pluggene har jeg byttet 14 ganger minst. Uten hell..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Choken henger ikke på nei. Starter ikke med choke, men starter lett som faen på kald motor uten choke.. :S

 

Uansett, har elektronisk fordeler, så ingen stift eller kamvinkel her i gården.. Pluggene har jeg byttet 14 ganger minst. Uten hell..

 

Hvis det er under 10 grader og bilen starter uten choke, så går den med for fet blanding...

 

b230a gasseren, aka gulkork, har noe som heter varmstartsventilen som lufter ut flottørkammeret. Hvis flottørkammeret ikke luftes ut, vil motoren gå dårlig og få totalt motorstopp etter kort tid. Sikker på at alt er riktig satt opp på gasseren din?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har jo også funnet frem til at den går for fet da den starter momentat på kald motor uten choke. Siden jeg ikke har gulkorkgasseren men blåkorkgasseren, fjernet jeg varmstartventilen..

 

Problemet er jo ikke at motoren stopper etter kort tid, men at den går som ei høne.. Gasseren har som sagt fungert 110% på den forrige motoren og den gikk verken for magert eller for fet, så vil tro at gasseren er fint justert. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har jo også funnet frem til at den går for fet da den starter momentat på kald motor uten choke. Siden jeg ikke har gulkorkgasseren men blåkorkgasseren, fjernet jeg varmstartventilen..

 

Men hvis ikke flottørkammeret blir luftet, så stopper motoren pga overtrykk i flottørkammeret, så jeg hadde sett over det. Skal vel luftes ut i trykkboksen på en AT, tror jeg...

 

30grader fortenning på tomgang er også altfor mye. Prøv med 5 grader du.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ingen plass og koble til noen slanger på trykkboksen vel..? Bortsett fra nippelen til bensinpumpa.. Men uansett, så er vel neppe det feilen siden motoren ikke stopper..?

 

Har som sagt prøvd med alt fra 0 til 30 grader på tomgang uten hell. Så er nok heller ikke der problemet ligger..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ingen plass og koble til noen slanger på trykkboksen vel..? Bortsett fra nippelen til bensinpumpa.. Men uansett, så er vel neppe det feilen siden motoren ikke stopper..?

 

 

Vet ikke hva som vil skje. Skjedde på min bil, og da gikk den pissdårlig og hadde null kraft. Tipper at på en AT så er det samme kanalene som skal sikre at det er turbotrykk i flottørkammeret som sørger for utlufting.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja, jeg vet lite om det ang lufting av flottørkammer.. Men motoren går jo like dårlig når jeg har turboen tilkoblet eller ikke..

 

Uansett, har vært ute å bytta kam nå. Fra en T kam til A kam.. Men fremdeles vil ikke shiten starte lengre.. Den er bare å lukter litt smått.. :/

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte orginal pumpe.. Det funket fint det.. Bare at bilen ikke ville gå over 180km/t da men..

Vil tippe på forgasseren jeg også.. For jeg bytta sikkert 1000 forgassere før jeg fant en som funka på bilen min.. Hvordan stempler har du.?

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet feilen.. Var en gummihanske inni forgasseren. Hadde tatt veien fra trykkrøret ved turboen og inn rundt gassernåla.. :P Uansett. Har sprengt turboen nå.. :S Lekker olje som faen ut av eksoshuset.. Totte, har du en turbo til salgs?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår