Gå til innhold

Min Golf GTD

Ranger emnet

JiNgZip

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Fikk lyst å lage en tråd om bilen min jeg og nå, og slenge ut litt info og bilder:)

Gikk til innkjøp av golfen i Oktober, og det er då altså min første bil:) Ser stort fram til lappen, som nermer seg=D

Har ikkje så altfor store planene for bilen forløbig, men som med tidligere erfaringer med moped, så dukker det alltid nye idèer opp=P

Bilen var gått 232000 når eg kjøpte den, og diverse deler var byttet på den, som dempere, eksosanlegg og bremser. Bilen var nylakket for 2 år siden, så kan ikke klage på lakken. Også montert angel-eyes lykter på den. Sto også senkefjærer fra FK på den, men vurdere å bytte til Coilovers med tiden.

Har gjort litt småtteri nå etter eg kjøpte den da, som å montere turbotrykksmåler og voltmetermåler i A-stolpen, og noen skulderputer til beltene.

Fant også ut at eg ikkje likte de kjedelige refleksplatene forran med blinklysene, så handlet meg tåkelys og nye blinklys:)

Ble snart lei de kjedelige lysene i dashen og, så var på Clas Ohlson og handet meg blå dioder og loddet til=)

Er usikker på om det er vanlig at det er trekk på baksiden av baksetet, men det var det vertfall ikke min, så da kjøpte jeg meg likeså godt en rull med høytalerkassetrekk og limte på, og må si jeg ble overasket over resultatet selv:)

Har og bestillt meg nye baklykter og emblemfri grill fra TM-tuning:) Grillen er kommet, men venter fortsatt spent på lyktene:)

Så mine forløbige planer, er å få montert lyktene, lakkert og montert grillen, kanskje en VR6 leppe og nye felger til våren.

Så litt bilder:)

Litt skitten da det bilde ble tatt men!

IMG_2431.jpg[/img]

Nye tåkelys montert:)

IMG_1421sladd.jpg

Målerene på A-stolpen:)

IMG_1431.jpg

Slik ser det da ut baki for tiden:)

IMG_1427.jpg

Mvh

Øystein

1992 VW Golf GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen med prosjekttråd!

Alltid moro med nye prosjekter.

Flott bil du har, liker planene dine. Hva slags baklykter har du bestilt?

Du skriver du hadde deksel foran ved blinklysene, måtte du da legge opp ledninger til tåkelys selv, hvis ja, var dette vanskelig?

Coilover fre eBay.de aner ikke hvor bra de er, men de var ikke særlig dyre, i hvert fall.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:)

Desse lyktene var det eg bestillte meg;

4987_g3-l-176.jpg

Og den 2-rillede grillen de har der:)

Angående det med tåkelysene, så var det plassert noen jalla grøftelys nedi fangeren bak gitteret der, og de var selfølgelig knust av steinsprut. Så det jeg tok å gjor, var å bruke ledningene som var lagt opp til desse, og koblet meg på de nye lysene.

Men kordan alt er koblet sammen videre, det er jeg desverre ikke sikker på.

Nei var ikke noe å si på prisen på de coiloverene der, men vet nok ikke noe hvordan de er jeg heller.

Noen som har prøvd de?

1992 VW Golf GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du ikke bestilte lexuslykter, det hadde vært fy-fy!

Coilovers fra Nederland, disse har en annen på forumet (Olsen_Nissan) bestilt, til sin Golf 1 Cabriolet, dessverre er han for tiden bannet.. Vet ikke hvor lenge, men.. Jeg har i hvert fall tenkt på disse. Det jeg syns er greit, at om de er dårlige, er de i hvert fall ikke særlig dyre, så det går ann å kjøre en sommer med de, for så å evt. sette på gamledemperne igjen og kjøpe skikkelige dempere neste år.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei lexus har jeg ikke sansen for:P De lyktene kan de få ha for seg selv:P

Sant det du sier der altså:) Får høre med han når han kommer seg på forumet igjen, hvordan de er:) Har ikke lyst på altfor stivt heller, så jeg kjenner hver eneste dump langt oppi... ja. :P Men får vel hva man betaler for her og, vil jeg tro?

Har lurt litt på VMAXX fra EyeCandyracing da, i å med de ikke er så altfor dyre da. Noen som har erfaring med de?

1992 VW Golf GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel nesten bare å se km. stand på finn det om det er mange 1,6 feks som har rulla langt? diesel motorene vireker som de holder ganske lenge så sant vannet ikke begynner å forsvinne en plass men det kan det og gjøre på de andre....hvertfall av det jeg har erfart...når vannet begynner å forsvinne plutselig.....prøv å fiks det så fort som mulig :P

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut, blir nok mange mil på veiene nå når lappen kommer vil eg tro så:D

Kjekt at du liker den jamhead;)

forresten, noen som vet hvor lang tid tm-tuning bruker på forsendelsene?

Ordren min ble bekrefta 5 desember, og grillen og lyktene ble sendt i to pakker. Fikk grillen på fredag forresten, så burde vel ikkje ta så altfor lang tid før lyktene er her?

1992 VW Golf GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider