LRD-Bakke Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Hei! jeg trenger litt hjelp for å få igang bilen igjen. Motoren er en b230e. Jeg startet opp vogna og alt var ok, kjørte et par rundt gården. Skulle bare rygge meg ut i et kryss for å snu. Og da plutselig døde alt ut. Hender den slår litt da jeg kinner, kan hoste litt. I går kinna jeg veldig lenge, og plutselig smalt det som et børseskudd i eksosen. Alt sviver og høres fint ut. Gikk jo som ei klokke før, startet lett og alt var ok. Driver nå og feilsøker. Har sjekket at jeg har gnist på pluggene(blå gnist må vel være bra?). Har også sjekket at jeg får bensin etter filteret. Nappet også opp ei dyse for å se om det kom bensin da jeg kinna, kom en god del men jeg veit ikke hvordan det egentlig skal være så er litt vanskelig å bedømme. Noen som har noen tips? Virker til å være et bensin problem vel?. Mvh Ole Martin Bakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Hei! jeg trenger litt hjelp for å få igang bilen igjen. Motoren er en b230e. Jeg startet opp vogna og alt var ok, kjørte et par rundt gården. Skulle bare rygge meg ut i et kryss for å snu. Og da plutselig døde alt ut. Hender den slår litt da jeg kinner, kan hoste litt. I går kinna jeg veldig lenge, og plutselig smalt det som et børseskudd i eksosen. Alt sviver og høres fint ut. Gikk jo som ei klokke før, startet lett og alt var ok. Driver nå og feilsøker. Har sjekket at jeg har gnist på pluggene(blå gnist må vel være bra?). Har også sjekket at jeg får bensin etter filteret. Nappet også opp ei dyse for å se om det kom bensin da jeg kinna, kom en god del men jeg veit ikke hvordan det egentlig skal være så er litt vanskelig å bedømme. Noen som har noen tips? Virker til å være et bensin problem vel?. Mvh Ole Martin Bakke sett opp registe på nytt, ventiler på merker, veiv på merke, tenniga og øvre døpunkt. alt er merka mener jeg. kan være feilen at den har hoppa over ei tann ell to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 kan jo vere noe tennings modul greier . har vert borti detta før Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 i går skulle jeg en liten svipptur ned i verkstedet for å se om den starta! en liten vri på nøkkelen og den fyra, alt hørtes fint ut. Men så plutselig etter 4-5 min på tomgang bare stoppet den igjen, og ikke å få igang igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Prøv å bytt tenningsmodulen. Den kan gi slike symptomer. Altså funkere bare av og til.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg