Gå til innhold

Problemer med 84 volvo 245 glt!

Ranger emnet

LRD-Bakke

Anbefalte innlegg

Hei! jeg trenger litt hjelp for å få igang bilen igjen. Motoren er en b230e.

Jeg startet opp vogna og alt var ok, kjørte et par rundt gården. Skulle bare rygge meg ut i et kryss for å snu. Og da plutselig døde alt ut. Hender den slår litt da jeg kinner, kan hoste litt. I går kinna jeg veldig lenge, og plutselig smalt det som et børseskudd i eksosen. Alt sviver og høres fint ut. Gikk jo som ei klokke før, startet lett og alt var ok.

Driver nå og feilsøker. Har sjekket at jeg har gnist på pluggene(blå gnist må vel være bra?). Har også sjekket at jeg får bensin etter filteret. Nappet også opp ei dyse for å se om det kom bensin da jeg kinna, kom en god del men jeg veit ikke hvordan det egentlig skal være så er litt vanskelig å bedømme.

Noen som har noen tips? Virker til å være et bensin problem vel?.

Mvh Ole Martin Bakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg trenger litt hjelp for å få igang bilen igjen. Motoren er en b230e.

Jeg startet opp vogna og alt var ok, kjørte et par rundt gården. Skulle bare rygge meg ut i et kryss for å snu. Og da plutselig døde alt ut. Hender den slår litt da jeg kinner, kan hoste litt. I går kinna jeg veldig lenge, og plutselig smalt det som et børseskudd i eksosen. Alt sviver og høres fint ut. Gikk jo som ei klokke før, startet lett og alt var ok.

Driver nå og feilsøker. Har sjekket at jeg har gnist på pluggene(blå gnist må vel være bra?). Har også sjekket at jeg får bensin etter filteret. Nappet også opp ei dyse for å se om det kom bensin da jeg kinna, kom en god del men jeg veit ikke hvordan det egentlig skal være så er litt vanskelig å bedømme.

Noen som har noen tips? Virker til å være et bensin problem vel?.

Mvh Ole Martin Bakke

sett opp registe på nytt, ventiler på merker, veiv på merke, tenniga og øvre døpunkt. alt er merka mener jeg. kan være feilen at den har hoppa over ei tann ell to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider